Fijn in de trein, maar met welke drumcomputer?

QY100 is een hardstikke fijn apparaatje. Paar keer mee gewerkt en het went zo:)

Origineel geplaatst door Disco Stu
Ik heb nog meer rond gesnuffeld (ja ik snuffel een hoop) en een Boss DR-202 lijkt mij ook wel leuk. Veel draai knopjes en druk dingen enzo. Leuk leuk leuk. Alleen de groote staat mij een beetje tegen. Hij is 2,5 keer zo breed als een qy-100. (prakties een a4-tje dus) Maar iemand meningen over deze apparaten?

ik heb net nog ff gekeken naar die van mij, maar die is echt geen a4tje groot:confused: maar ik denk dat ik in de war ben want hij lijkt misschien toch wel een a4tje groot
conclusie: ik heb er geen last van!:kimono:

Jongens,

de boss serie is misschien ook nog wat?

Op marktplaats staan nu een Dr-202, 550 en een 770. Welke hiervan is het meest ok? (wat een vraag!) Ze liggen allemaal rond hetzelfde prijsje, maar ik kan niet kiezen. Wil vooral realistische drums hebben.

oi

Dr-202 heeft een erg naar klein display voor zo'n groot apparaat. Bovendien heeft het display geen backlight dus onmogelijk om live te gebruiken. Wel veel sounds zitten erin, maar idd te groot voor in de trein. Dr-770 is verre weg het beste apparaat van de 3 maar heeft geen batterijenoptie. De Dr-550 wel en is erg goedkoop. Als je niet veel uit wilt geven is dit misschien wat.

Een tweedehands Pocket PC met Griff erop is misschien wel wat voor je. Geen knoppen helaas.

www.planetgriff.com

Eeey Lowtech,

Ik heb je al een paar keer gemaild maar een respons. Zal ik maar een PB-tje sturen?

Heb weer gesnuffeld en is het nu zo dat de DR-550 alleen maar drumbeats kan maken? Het is de DR-rythm en de DR-202 is een Groove. Hiermee krijg je een extra track voor een synth lijntje. Is dit correct?

Vind het niet erg om alleen drums te programeren...maar het lijkt mij een beetje saai op den duur.

io

bij de dr202 heb je de beschikking over rythme, baslijn en een extern midi-apparaat.
hoe dat bij de dr505 zit weet ik niet!

koop de Dr-202 niet vanwege extra synthgeluiden, want die zijn bijzonder slecht. Het gaat eigenlijk bij iedere drumcomputer om de drumgeluiden:)

Origineel geplaatst door J-Run
koop de Dr-202 niet vanwege extra synthgeluiden, want die zijn bijzonder slecht. Het gaat eigenlijk bij iedere drumcomputer om de drumgeluiden:)

van de 49 die er zijn gebruik ik er maar 3 of 4 ofZo... dus voor de synth geluiden hoef je het inderdaad niet te doen

idd ik heb ook een dr202 en er zijn maar iets van 4-5 basgeluidjes de moeite waard.
maar wel een fijn apparaat voor ---jammen en het vondelpark----
pas alleen op voor het gras.
:confused:

Dr-550

Dr-550

Origineel geplaatst door korgkonijn
bij de dr202 heb je de beschikking over rythme, baslijn en een extern midi-apparaat.
hoe dat bij de dr505 zit weet ik niet!

Nee op de DR-550 zitten geen basslijntjes.
Ook kan heeft het ding alleen Midi-in.
Dus als je iets waanzinnig in de sequencer van de DR-550 heb gezet kan je het niet naar je sequencer van je PC oversturen.
Daarnaast heb ik ervaring dat de midi poort vrij slap is.
Die is dus bij mij volledig geruineerd en ik krijg hem niet meer aan de praat om midi signalen te ontvangen.
Ik gebruik hem dus eigenlijk daardoor rniet meer staat bij me ergens op de plank.

Ik heb nog een DR-202 liggen eventueel (incl adapter/manual). Hij hoeft niet met spoed de deur uit maar als je wat lijkt dan valt 'r altijd wel wat te regelen denk ik. Ik gebruik hem eigenlijk niet want ik vind em niet zo heel bruikbaar in m'n setup thuis.

Er zit wat ruis in die dingen (niet in die van mij maar gewoon allemaal) en ze maken gebruik van RCA jacks maar das voor jou misschien niet zo heel belangrijk. De basjes klinken zoals als eerder vermeld niet echt hi-tech maar er zitten wel wat leuke knoppen op waar je het e.e.a mee kan tweaken en filteren enzo.

Mocht je nu nog niet kunnen besluiten en later toch nog een Dr-202'tje willen dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Dennis

Back