audio,midi.....multikabel

redsky101

---+----+----+----+----+-
Hey,

IK ben van plan om op m'n synth stand (voor live) een soort stageblock
te monteren, zodat ik niet meer een chaos aan kabels naar m'n mixer hoef te leiden. Gewoon 1 multikabel naar de mixert.
Zijn er ook kastjes te vinden voor een multikabel waar ik zowel midi als audio in kan prikken (en hoofdtelefoon uit)?

Alle tips zijn welkom.
Jan.

Je kunt iedere multikabel hiervoor gebruiken.
Een multikabel bestaat uit "paren" één paar is een volledig van de rest geísoleerde (sub) kabel bestaande uit 2 aders en één afscherming. In totaal dus 3 aders.

Voor zowel MIDI als je koptelefoon heb je niet meer dan 3 aders nodig.........

Multikabels heb je in 6, 19 en 27 paren. Ikzelf raad je aan om Krotchu te kopen. Deze multikabels zijn een stuk soepeler dan Belden en gebruikt géén folie-afscherming. (dit met het oog op storingen)

Groetels van KNARPH

Okee, bedankt voor de info KNARPH.
Zijn er ook stageblokken waarop je midi/audio ingangen hebt? (en hoofdtelefoon uit)
Of die je naar smaak kan aanpassen....

Kweet niet hoe handig je bent maar als je 'n beetje handig bent zou ik zélf een stageblok maken.Of láten maken.
Wat je moet doen is een tekening maken met een boorplan van alle konnectors en de kabelinvoer. daarvan leid je een materiaallijst af.
Voor het kastje kun je 't beste een z.g. aluminium "spuitgiet kastje" gebruiken. Deze zijn niet duur en zeer solide.
De andere kant v.d. kabel kun je het beste uitsplitsen waarna je de pluggen eraan soldeert. Het is nonsens om aan beide kanten een kast te zetten . Dan moet je 2 setjes patchkabels maken!

Als je precies aangeeft hoe je het hebben wilt wil ik we even tekening maken met een mat. lijst.

Gr. KNARPH

Thnx voor het aanbod. Maar ik ben zelf redelijk handig, dus dat red ik zelf wel:-)
Ik zal eens ff kijken hoe ik het ga maken.

hou er wel rekening mee dat een midi kabel max 12-15meter mag zijn. Langer kan de werking nadelig beïnvloeden.

hou er wel rekening mee dat een midi kabel max 12-15meter mag zijn. Langer kan de werking nadelig beïnvloeden.

Klopt helemaal zolang het om (zoals gebruikelijk bij instrumenten) hoog-ohmig, a-symetrisch signaaltransport gaat.

Bij laag-ohmig, symetrisch signaaltranport zoals bij (pro) microfoons is de lengte niet van invloed en kan vele honderden meters bedragen zonder dat er (signaal) verlies of beínvloeding plaats vind.

Back