Roland E-56 of Roland EM25 of EM55?

Manonke

Nieuwkomer
Beste allen,

Ik wil binnenkort keyboard gaan leren spelen en nu zoek ik uiteraard een keyboard.
Nu heb ik in de winkel een tweedehands Roland E-56 gezien voor 495 euro incl. standaard en adapter.
Maar vraag me af of dit niet erg duur is, op het internet vind ik helaas nergens iets over de E56.
Nu heb ik wel over de EM25 en EM55 gezien. De EM25 is slechts 40 euro duurder dan de tweedehands.... de EM55 is
nog uitgebreider.....
Kan iemand mij adviseren???

Alvast bedankt!

Groetjes,
Manonke.

De Roland keyboard website vind je terug op http://www.roland.be/Keyboards/inhoud-N.html

De E-56 is van een vorige generatie dus die zal je daar niet meer op terug vinden.

Zelf heb ik jaren plezier gehad van een Korg i5s die, op de speakers na, identiek was aan de korg i3. Beide leuke keyboards met degelijke klanken, makkelijk in gebruik en tweedehands kosten die slechts een paar honderd euro's.

Bij Roland zou ik zelf, voor een tweedehands, vooral uitkijken naar een G-800 of G-1000. Prima toestellen die je als basis van je setup kan gebruiken en later kan aanvullen met enkele leuke synths/modules.

Vergeet ook niet dat Technics, Yamaha en GEM ook leuke keyboards op de markt brengen hoor.

Welke nou juist voor jou geschikt is, is niet makkelijk te beantwoorden. Er zijn zoveel toestellen op de markt (nieuw en tweedehands) waarbij de prijzen liggen tussen enkele euro's tot zo'n slordige 3000 EUR.

Re: Roland E-56 of Roland EM25 of EM55?

Origineel geplaatst door Manonke
Nu heb ik in de winkel een tweedehands Roland E-56 gezien voor 495 euro incl. standaard en adapter.
Maar vraag me af of dit niet erg duur is

495 EUR vind ik zelf vrij veel voor zo'n 'ouwe' bak, maar wellicht geeft die winkel er nog enkele maanden garantie bij?

Ik ken zelf de E56 niet (lijkt me een vrij oud keyboard),
Ik raad de EM-25 en EM-55 af.
Ik heb beide wel eens bespeeld, maar ik vondt de sounds en styles niet zo geweldig.
Ik zou eens naar de Yamaha's gaan kijken, zoals de PSR-550.
Ook komt er binnenkort een nieuw keyboard van Yamaha uit, de PSR-1100, die zal ongeveer net zoveel kosten als de EM-55, maar heeft meer mogelijkheden en klinkt ook beter.
Ik zou daarvoor gaan.

Greetz :) ,
Marcel

Gewoon de goedkoopste en tweedehands nemen!
Je gaat toch nie gelijk optreden dus heeft het geen zin om een
nieuw duur keyboard aan te schaffen. Misschien heb je er over jaar geen zin meer en
moet je keys verkopen tegen een altijd te lage prijs.

Mijn advies: kijk eerst eens naar een Yamaha keyboard en vergelijk die daarna eens met andere merken (Roland etc).

ook wel mooie keyboards om mee te beginnen zijn de roland E28 of E36. Zijn redelijk eenvoudig, maar toch met genoeg functies om er mee uit de voeten te kunnen. Daarnaast kosten ze naar mijn weten tegenwoordig tweedehands niet zo veel meer.

Nou ben ik zelf niet zo veel gewend kwa geluid, maar ik heb gratis 2 Roand keyboards van marktplaats gehaald (volgens de voormalige eigenaren waren ze stuk maar het vervangen van een adapter, het schoonmaken van een toetsmembraam en het goed lezen van de handleiding zorgde ervoor dat ze allebei het gewoon goed doen).

Het is een E-15 (2e generatie) en een E-20 (1e generatie). Ik ben positief verrast door deze keyboards omdat ze voor mijn gevoel beter klonken dan de goedkopere nieuwe PSR keyboards van Yamaha die daarbij ook niet eens aanslaggevoelig zijn.

Ik zie bijvoorbeeld al E-16's (3e generatie) voor nog geen 100 euro, daar heb je zeker een leuke machine voor en mocht je het niet leuk vinden, over een paar jaar gaan ze nog steeds wel voor zo'n prijs weer de deur uit. Het blijven muziek instrumenten, dus gelukkig gaat de marktwerking niet geheel op.

Veel suc6 met je keuze.

net een e56 gescoord voor 100€, waar hebben we het nog over, zeer tevreden over de geluidskwaliteit en mogelijkheden.
is opvolger van het topmodel e70, portable , speakers en voldoende te editten om tot en met de volgende generatie door te muzieken.

Zelf heb ik al een tijd je een Yamaha PSR-E313. Bevalt waanzinnig goed. Eigenlijk beetje spijt dat ik geen PSR-E413 heb genomen van 300 euro.
Die heeft wel degelijk een synth-gedeelte (twee knoppen waarmee je filter, adsr, effecten enzo aan kunt toewijzen) en vooral heel veel mooie sounds/ drumkits; zo'n 500. Een goedkope synth heeft meestal maar 128 presets en klinken minder dan moderne keyboards.

Het nieuwste model keyboard (de goedkoopste van 450 euro) van Roland is de E-09. Waanzinnig mooi ding ook. Dat je de E-serie van Roland en ook andere keyboards weinig tegenkomt tweedehands is dat ze te mooi zijn om meteen weer te verkopen. Er zitten altijd bruikbare sounds bij.

Als je heel veel mooie sounds wilt kun je beter een keyboard kopen dan een synth. Dit verhaal hang ik hier al een hele tijd op ;-)

en 100 eoro is zooo weinig, alleen het toetsenbord al.

495,- voor een E-56 is echt VEELS te veel. Niet doen dus. Je hebt voor dat geld ook nieuwe die volgens mij zelfs uitgebreider zijn.
(Ja, ik heb de E-56 gehad)

Overigens heb ik zelf niet al te lang geleden een Roland GW8 aangeschaft.
Nokkie met geluiden die ook nog eens een beetje te verbouwen zijn.
Rond de 6 kilo: lekker makkelijk mee te nemen naar de band.
Synthesizers zijn errug lekker, maar een keyboardje erbij is ook heel leuk.

Back