Roland PG-200

Status
Please reply by conversation.
Ik geef niet zo veel om knoppen dus voor mij zou het echt verspilling van mijn geld zijn. Ik vind de interface hardstikke duidelijk en snel, alleen het switchen van A naar B is wel een beetje jammer.

Ja, het is veel geld, maar ik vind de JX3P echt een vette bak, dus vond het wel een goede investering eigenlijk.

Ach mischien oordeel ik wel te snel over de JX#P..ik zag wat youtuubjes en die klonken goed dus mischien ist wel een goede move om er een PG200 bij te scoren.

Ach mischien oordeel ik wel te snel over de JX#P..ik zag wat youtuubjes en die klonken goed dus mischien ist wel een goede move om er een PG200 bij te scoren.
Luister toch niet naar YouTube. Je beoordeelt een song toch ook niet aan de ringtone?
De JX-3P is een heerlijke gore synth. De JX-8P is totaal anders. Onbegrijpelijk dat ze voor zulke lage prijzen weggaan. De programmers maken het leven een stuk aangenamer. De prijs van PG200+JX3P (teveel + teweing) samen is wel redelijk, JX-8P+PG800 idem. Met een BCR2000 of een ander controllerdoosje kun je natuurlijk hetzelfde maar het werkt een stuk minder zo.

Ik zou persoonlijk niet zo snel een JX8P boven een JX-3P kiezen. Ik denk dat een JX-8P 'beter' op een manier klinkt die ook 'saaier' kan betekenen.

Ik heb de JX-8P een hele tijd gehad naast de JX-3P, vullen mekaar goed aan. De 8P is vervanger door een JX10 en die weer door een MKS70. Heerlijke bakken hoor, geweldige pads en knersende X-mods, blwoepende bassen (instant Robert Wyatt).

Luister toch niet naar YouTube. Je beoordeelt een song toch ook niet aan de ringtone?
De JX-3P is een heerlijke gore synth. De JX-8P is totaal anders. Onbegrijpelijk dat ze voor zulke lage prijzen weggaan. De programmers maken het leven een stuk aangenamer. De prijs van PG200+JX3P (teveel + teweing) samen is wel redelijk, JX-8P+PG800 idem. Met een BCR2000 of een ander controllerdoosje kun je natuurlijk hetzelfde maar het werkt een stuk minder zo.

Heb de JX3p bespeeld en vond hem blikkerig klinken..metalig dunnetjes.
Op Youtube vond ik het ineens weer meevallen..
JX8P ook gehad en die klonk meer solide vond ik..wat meer body of zo.

Heb 12 jaar geleden een JX-3P gehad en weggedaan, had er toen te weinig verstand van en te weinig geld om midi-sync te kopen (om de sequencer te syncen). Ik geloof dat ik hem toen geruild heb voor een bassstation keyboard. Uiteraard wel spijt nu ik er wel "verstand" van heb. Zou er uiteraard wel een programmer bij nemen. Een tijdje geleden stond er een PG-200 op marktplaats, splinternieuw in doos. Was ook zo weg.

Ja klopt, de 3P heeft dat lekker bruikbare wat dunne harde geluid, goed in de mix! de 8P is wat warmer /wolliger in de simpele patches.

Status
Please reply by conversation.
Back