Roland MC-80 Sequencer

rdewaele

Ingeburgerd
Hallo, ik kom even met een vraagje op de proppen.
Heeft er iemand ervaringen (goede / slechte) met een mc-80 sequencer van roland?
Ik ben namelijk van plan om er eentje te kopen. Nu twijfeli ik nog omdat ik hier en daar al een mindere recensie gelezen heb van die doos. Zelf gebruik ik momenteel een mc-50 mkII, maar ik wou graag een beetje visueler beginnen werken. Is het echt zoveel beter qua werkmethode/performance? Help !
Ik kom er maar niet uit en op het internet kom ik ook niet echt veel te weten.

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Re: Roland MC-80 Sequencer

Origineel geplaatst door rdewaele
maar ik wou graag een beetje visueler beginnen werken.

Ik heb beide toestellen nooit zelf gebruikt maar veel 'visueler' is een MC-80 niet hoor. Als je meer visueler wil gaan werken dan zal je toch uitkomen bij een software sequencer denk ik.

Re: Re: Roland MC-80 Sequencer

Re: Re: Roland MC-80 Sequencer

Origineel geplaatst door Hover
Als je meer visueler wil gaan werken dan zal je toch uitkomen bij een software sequencer denk ik.

Dat denk ik toch ook wel hoor.
En volgens mij is niets handiger dan muis en toetsenbord, scherm, drag&drop, copy paste, enz.. in een grafische sequencer omgeving.
En voor live gebruik kan je toch een mmt8 gebruiken, is stukken goedkoper, en heel leuk!

wie heeft de roland mc80 en wat is zijn bevindingen hier over.

kan namelijk maar heel weinig info vindt over deze sequencer op het internet en je ziet ze ook eigenlijk nooit te koop staat.

is hier op het forum uberhaubt iemand die hem gebruikt laten we staan gezien heeft.

graag reacties....

Origineel geplaatst door C738
In interface magazine heeft een artikel gestaan over de MC80. Helaas heb ik geen scanner. :(

Maar effe zoeken met diverse zoekmachines leverde het volgende op:

E-pinions (effe doorklikken hierop view details)
Roland US Wat documentjes te downloaden.
Harmony Central
Sound on Sound over de MC80

en de zoekopdracht waar ik dit allemaal mee vond: http://www.altavista.com/web/results?itag=wrx&q=mc80+roland&kgs=1&kls=0

:D

-C-

de meeste had ik ook gevonden, maar was gewoon benieuwd. want hij wordt toch zeer goed aangescheven overal maar toch zie je hem nooit en hoor je er ook nooit wat over. dus wil wel eens van eeste hand horen van iemnad die hem gebruikt en wat hij er van vindt.

Ik zie net een post ergens van danny in een thread.
Hij schijnt behoorlijk veel over de MC80 te weten.
Ik vond hem in deze thread en na het checken van danny's profiel zag ik dat ie een paar dagen geleden nog gepost heeft :D.

-C-

Back