Pff,.. kom r ff niet helemaal uit,.

mario010

kijk diep in mijn ogen
Ok,..

Ik dacht t nog te weten maar waarschijnlijk heeft t blowen in t verleden een paar fikse deuken geslagen in mn geheugen! :D
Ben echt t fijne ervan vergeten!:(

Hoe patch ik t beste m'n effecten:?
Hoe zat t ookweer met die auxen? Waar komt t binnen en waar gaat t heen:?:?
Die send\returns insert kabeldingen op de kanalen,. waar gaat dat ookweer precies over:?:?:?
781178871_6_RIfe.jpeg

En nee,.. ik heb geen manual!! Kan m ook niet online vinden!!

Maar 't helpt wellicht wel als je er bij zegt wat voor soort mixer 't is.

Als ik zo even kijk hengst je 2 kabeltjes van A1 en A2 in een reverb, draait de A1 en A2 knoppen per kanaal open, en stuur je wat er uit de reverb komt naar een stereokanaal dat je nog niet bezet hebt of Aux Input 1. Toch?

Voor send/return heb je dacht ik zo'n vage Y-kabeltjes nodig, nooit gebruikt.

Twee insert-cables halen, en klaar is Mario. Al is het altijd een beetje gedoe om uit te vinden welke send en welke return is van de twee.

Ok dat van die aux weet ik wel zo'n beetje,. Althans,. zo had ik t ook geprikt,..dacht alleen dat er een betere manier moest zijn,..maar wat ik dan niet snap bv,.ik heb 4 stereo aux in,..daar gaat dan t signaal in vanuit mn fx,.. maar dat komt dan op een mono strip? Wrom? En dan heb ik 6 mono aux out? En maar 4 in? wat is de logica daar achter?

En wat doen die inserts nou precies op die strip?
En wat is nou t verschil tussen die pre en post,. waar dient da voor? Ik hoor geen verschil!

Twee insert-cables halen, en klaar is Mario. Al is het altijd een beetje gedoe om uit te vinden welke send en welke return is van de twee.

Ja psies,. die heb ik dus gehaald
insert kabels,.. die op de strip,. die zijn dan voor een effect per mono kanaal?
En dan de auxen voor fx die ik over alle kanalen wil kunnen gebruiken? Toch?

Het begint weer te dagen,.

Dus een aux,. is een soort van output vanaf de strip naar de aux out,.. en de aux in gaat dan naar stereo of sub 1,2,3 of 4?

insert kabel kopen, ( stereo jack naar 2 mono jacks ) stereo jack in de insert, mono jack 1 in de input en mono jack 2 in de output. kloar is kees..

insert kabel kopen, ( stereo jack naar 2 mono jacks ) stereo jack in de insert, mono jack 1 in de input en mono jack 2 in de output. kloar is kees..

Gheheh,.. 04:40 en dan gaan replyen op een draadje van een half jaar oud,..
Gevalletje slaapwandelen???? :D

Was r idd al uit,. Had die dag ff opfriscursus nodig,.. Had al een paar jaar geen fatsoenlijke mixer meer en ineens zoveel kabels,. was t ff kwijt,. of was te stoned ofzo :P

Maar tnx anyway,.. :okdan:

Back