909 bassdrum piep (bij hoge gain)

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
ik zoek een stukje van een seconde of 5 minstens van de piep van een tr 909 bassdrum als je de gain volledig opentrekt op je mixer. Dat was het enige wat ik vergeten was te samplen .....

Liefst individueel kanaal, dus geen snaredrum ruis erbij etc. Ook zo kaal mogelijk, EQ'n doek zelf :D

Thnxs !

vreemd ? dat is niet bepaald het geluid wat ik zoek hehe.
Jouw 909 klinkt wel heel apart !

Was vergeten te zeggen, niet in interne sequencer mode (ivm die pliepjes).

Ik heb even zitten googlen, maar dit topic is al de bovenste hit .....

Is het niet zo'n soort piep als een gitaar te dicht bij de versterker komt, want daar zijn volgens mij legio samples van te vinden.

nee, ik wil specifiek die 909 piep
smiley_hungry.gif

vreemd ? Was vergeten te zeggen, niet in interne sequencer mode (ivm die pliepjes).

Maakt niet veel uit waarin ik 'm zet, in pattern mode maakt ie inderdaad wat minder herrie, zit ook een stukje van in de sample, maar alleen een piep krijg ik er niet uit, het spookt gewoon te veel in dat ding 8D

nee, veel oude hardcore platen beginnen een track met die piep, dan weet dat er een 909 bassdrum overstuurd gaat worden. ik zoek later vandaag wat voorbeeldjes van hele korte stukjes.

Tussen de korte kicks door hoor je hem hier:

nee, veel oude hardcore platen beginnen een track met die piep, dan weet dat er een 909 bassdrum overstuurd gaat worden.
Als het te maken heeft met oversturen dan kun je je 909 sample toch door je mixer halen met max. gain?

nee, veel oude hardcore platen beginnen een track met die piep, dan weet dat er een 909 bassdrum overstuurd gaat worden. ik zoek later vandaag wat voorbeeldjes van hele korte stukjes.[/url]

Dit gegeven was mij ook bekend. Noem het vervelend, noem het storend, maar het hoort (veelal) bij deze klassieker.

Dan mag je wel goed luisteren? Ik hoor het vanaf het begin enkel geconcentreerd als dat is wat je bedoeld.
Een soort noize/ruis die hoog eindigt.
Later komen er ook wel een soort piepjes vanaf :30 maar dat is iets anders, niet?
Wel een supergruwelijke track is dat. Die soort synths (of hoe je het noemt) zijn helemaal me favo.

Back