Grafmeester LIVE.....Errug kicke

Ja, deze thread was leuk. Totdat mensen te diep gingen nadenken.

Over het anarchisme. Uit jullie ervaring was het dus niet zo leuk als het klinkt. Dat geloof ik wel, maar dat is gezien vanuit hoe de groepering er zelf mee omgaat. Het anarchistische, vrije idee achter noise zelf blijft hierdoor onaangetast. Vind ik zelf. Maar ik kan wel begrijpen dat het storend wanneer mensen die geloven in een absolute vrijheid zichzelf weer beperkingen gaan opleggen. Zo lame. Net als een slappe was van de BM-maffia. God, oh God, als je er iets om zou geven zouden we allemaal een hersenbloeding oplopen.

Anyway. Wel onzin van Kateteketc dat ie alle PE over één kam scheert. WTF? Alles heeft met een soort ideologie te maken? Wat een onzin, sommige mensen spelen vanuit gevoel... En dat hoeft niet perse een stofzuiger achter een distortionpedaal te zijn. Een opmerking als dat gooit jou eigen uitstoot aan muziek finaal onder de modder... Als dit jouw inzicht is, dan vraag ik me af wie de kortzichtige, beperkte (puber) binnen dit alles is. Mensen produceren ook PE omdat ze het leuk vinden & een uitlaatklep hebben voor opgekropte energie (punk?) Dat heeft echt niets met cryptofascistische onzin te maken te hebben. Mensen die dat denken zien dingen die er niet zijn, of begeven zich in een hoek van deze stijl die ze beperkt heeft in hun vermogen om verder te kijken. Een typische puberale blik... Kijk daardoorheen, alsjeblieft! Het is echt te beperkt hoor!!!!

Het probleem met PE is dat PE zelf beperkt is. Immers: de expressiemogelijkheden van noise zijn beperkt. Het genre is dermate abstract dat elke nuance afwezig is. Het is als schilderen met alleen maar witte verf. Het wordt allemaal wel heel erg eenvorming. Het zal best dat er mensen zijn die het leuk vinden om te maken. Snap ik ook wel. Doe ik zelf ook wel eens. Maar het vergt weinig talent om zoiets te doen. Iedere idioot kan het. Dat in ogenschouw nemend vind ik de ideologische kant van de PE bands (Grey Wolves, Genocide Organ) interessanter. Hun cryptofascisme creert een zwart en naar sfeertje wat ik zelf wel kan waarderen. Iets als "Not you country" van the Grey Wolves, daar druipt de boosaardigheid vanaf, en dan krijgt het meerwaarde. Dat krijgt het niet als het maar structuurloos lawaai maken is.

Verder valt het me voornamelijk op dat de meeste mensen die bezig zijn met PE zich voornamelijk bezig houden met zichzelf vooral heel interessant vinden. Het genre is zonder een zekere ideologische diepgang (die gezien de extremiteit van het geluid ook in de extreme hoek moet zitten. Moslimfundamentalistische powernoise lijkt me erg vermakelijk) feitelijk niks meer dan gebakken lucht. Niet dat het er echt veel beter op wordt. Wat cryptofascistische bandjes betreft vind ik Triarii en Der Blutharsch stukken leuker dan het gelawaai van Genocide Organ.

zoals je het nu vertelt, krat, maakt jij p.e. beperkt! het hoeft niet zo te zijn. ik snap wel dat als je 10 jaar lang naar bands kijkt die alleen volle bak bezig zijn, dat jij je ook afvraagt waar het nog heen gaat, maar dat volle bak is ook niet nodig. net zoals dat cryptofascisme niet nodig is. het is allemaal waar de artiest voor kiest, en of iedere idioot het kan doen of niet is totaal niet van belang. dat zegt geen reet over de inhoud van iemands muziek. p.e. is en blijft voor sommigen een uitstekend middel voor emotionele uitlating, en of je het nu mee eens bent of niet dat een p.e. band niets anders dan cryptofascisme als concept moet gebruiken, dat is jouw eigen mening, en door zo voor anderen te spreken maak je p.e. juist zo beperkt. wat is p.e. zonder emotionele waarde? herrie ja. niks standaard ideologie!

en jouw voorbeeld van 'schilderen met wit verf' vind ik niet ideaal. zo kan ik hetzelfde zeggen over een 4 on 4 beat voor de dansvloer. dat vind ik 10x sterker op deze voorbeeld lijken namelijk.

ik zeg, fuck it, want ik ken zat volk wat zo hetzelfde doet klagen over p.e., maar ik geloof er in dat je er nog wonderen mee kan doen!
ja, het is leuk geweest. :doei:

5vaask.jpg

p.e. penis forever!

Laatst gewijzigd:
Ik moet zeggen dat ik black metal leuker vind dan PE. Ik zal dan ook eens een duit in het zakje doen, en een leuk plaatje plaatsen:

immortal.jpg

Hoest is namelijk meer p.e. dan william bennet, wilhelm herich en roger karmanik samen.
Taake.jpg

no more rights!

eigenlijk net zo imagematig als top40 zooi imo alleen een ander sausje (die minder mensen lekker vinden)

ik vind dat iedereen zijn eigen smaak veel te hoog aan slaat t.o.v. anderen hun smaak...
aan de andere kant heb je natuurlijk gelijk maar nooit absoluut.

Raad eens 3 onderdelen aan zodat ik de extremiteiten van je acts een beetje in zicht krijg (ik ken via nick je maxi uit 2004 onder de naam onrust industrie).

Mijn extreemste projecten zijn:
1.Hels K-baal (industrial grindcore)
2.Maximaal K-baal (noise)
3.Onrustindustrie (rhythm&noise met drums)
4.Distoring (rhythm&noise met buizenradio ruis en een vlakschuur machine)
5.Vissekots (rhythm&noise met een synth)
6.Stoorzender (buizenradio noise met de vocalen door een buizenzender(AM)
7.Machinaal K-baal (distorted drumcomputer noise)
En dat zijn mijn noise projecten. de rest is rustiger of gestuctureerder. Nick heeft de CD's

hey welke van blackhouse werd hier nou al aangeraden? ik heb de mogelijkheid 'the gospel according to men in black' te downloaden (blijkbaar de originele mix die voor 'stairway of the gospel word' uitkwam.) checken waard?

The gospel is al wat rustiger en toegankelijker, dan hun goede platen. Dat zijn:
1. pro-life
2. hope like a candle
3. Five minutes after I die
4. Holy war
Dat zijn de beste
hidden beneath the metal staan maar 3 goede nr's op uit 1983 en op sex sex sex staan ook heftige nieuwe nr's op, maar ook een paar missers. En de rest vind ik vuilnisbak voer.

Mijn extreemste projecten zijn:
1.Hels K-baal (industrial grindcore)
2.Maximaal K-baal (noise)
3.Onrustindustrie (rhythm&noise met drums)
4.Distoring (rhythm&noise met buizenradio ruis en een vlakschuur machine)
5.Vissekots (rhythm&noise met een synth)
6.Stoorzender (buizenradio noise met de vocalen door een buizenzender(AM)
7.Machinaal K-baal (distorted drumcomputer noise)
En dat zijn mijn noise projecten. de rest is rustiger of gestuctureerder. Nick heeft de CD's

Oh, ik bedoelde extremiteiten als in uitersten; dus ook je echt rustgevende werk, je over de top werk, je meer ritmische werk. Maare, vanuit alles wat je doet ben ik al benieuw naar wat je al met deze 7 ideeën aan geluid tevoorschijn tovert! Ik ga ze maar eens ophalen bij Nick!

Wat cryptofascistische bandjes betreft vind ik Triarii en Der Blutharsch stukken leuker dan het gelawaai van Genocide Organ.

Ja, die zijn sowieso leuk! Zeker Der Blutharsch heeft me verbaast met hun optreden!

Maar als ik zo kijk wat je aan P.E. opnoemt, dan vind ik wel dat je vooral dingen noemt uit dat 'terroristische' PE cultuurtje. Maar wat van spul wat meer in je hoofd probeert te pulsen als Slogun, STROM.EC, SKM-ETR en dat soort dingen (oke, niet dat serial killers zo hip en vernieuwend zijn). Hebben dergelijke acts voor jou ook zoveel met dat cryptofasistische te doen als de bepalende noise terrorist als grey wolves enzo? PE zal altijd iets vals enzo in zich hebben, maar soms in zijn eigen overdreven lompheid ook iets leuks hebben (zoals SKM-ETR met z'n groovy hiphop-invloeden, dat gewoon een favoriet blijft, hoe lomp/stom/leuk/overdreven de beats en samples ook zijn) Het blijft wel PE. Daarom denk ik ook dat je PE misschien ook kleiner ziet dan dat het eigenlijk is, want er zijn wel heel veel mensen mee bezig die er hun eigen draai aan geven.

och man, alleen een boze, kale duitser kan échte p.e. maken!
3015810359_40f89ccee9.jpg

en het moet wel zo anal-oog mogelijk.

het dikste onzin van 'p.e. regels' is dat je daarmee aangeeft dat iedere band wat daaronder valt automatisch goed is. zo ben je niet eerlijk tegen jezelf, of anderen.

Laatst gewijzigd:
Oh, ik bedoelde extremiteiten als in uitersten; dus ook je echt rustgevende werk, je over de top werk, je meer ritmische werk. Maare, vanuit alles wat je doet ben ik al benieuw naar wat je al met deze 7 ideeën aan geluid tevoorschijn tovert! Ik ga ze maar eens ophalen bij Nick!

OK dan wat rustiger:
D.L.A.: (zwevende synths rustige stem en ritmes gemaakt met 4 monitor speakers en een 9volt batterij)
Rectum oscillatie: (sub bas gedroon met vreemde melatige stem(megafoon op een veerreverb plaatsen en dan hard schreeuwen zodat de veer de microfoon is)
Keel4us (alle geluid is stem geluid en FX)
Teepworm: dan pakken we de 8track cassette en duwen hem met de B kant in een gewoon deck en zetten die sporen dan weer op 8track. Dus eigenlijk een soort recycle muziek. Zit dan 4 sporen van 4 verschillende projecten in een nummer. Klinkt wel spooky.

tegenwoordig ben ik helemaal in de ban van wat er zich allemaal in Finland afspeeld, naargeestige pe, sado noise, junknoise, feedbackworshipping van Grunt, Gelsomina/Sick Seed, Bizarre Uproar, Snuff, Xenophobic Ejaculation, de psychedelische noise van Haare, etc etc .....idem voor Zweden met Pest Demon, Ultra Fuck, Ochu, Vartgard, Alfarmania, White, Attestupa,......shitloads steengoede cassettes verschijnen er.

ook in utrecht? gaan we (tegendemuur en ik) ook heen. ben benieuwd wat voor boze volk daar rond loopt!

meh, 'tis maar een boze zweed hoor (trouwens ook een van de eerste echt p.e. bands die ik gehoord heb).
maargoed, ik laat hier wel weten hoe het was, aangezien er toch alleen maar gebitchd wordt over power electronics.
ben benieuwd naar wertham en ook einleitungszeit! zelfde feest is dat.

Wertham2.jpg

beeldschoon, of onacceptabel?

jankruml_102.jpg

tja, natuurlijk wil ik dat een keertje meemaken!

Laatst gewijzigd:
Back