kurzweil k2661 adat in probleempje + cubase 5 vraag

musicheaven

Ouwe rot
als ik de adat in en uit gebruik van mijn kurzweil k2661, zit die niet echt vast. (terwijl dat lekker strak zit in bv mijn fireface) . hoe lossen jullie dat op? stukkje plakband ofzo?

hoe krijg ik in cubase mijn adats in en uit te zien van de kurzweil? ik krijg (ik gebruik een fireface 400) alleen de 8 analoge in en outs te zien

hallo kan niemand helpen?
ik kan wel adat in te horen krijgen op mijn fireface, maar ik weet niet hoe ik die moet opnemen in cubase (analoge signalen opnemen lukt me uiteraard wel in cubase) maar ik zie die digitale signalen alleen verschijnen in mijn fireface, niet in cubase

Hallo,Simon,je moet F4 indrukken zodat je daar 8 mono bussen aanmaakt ofwel 4 stereo bussen.
Deze kan je dan een input toewijzen,dus de adat van je RME.
Erna kan je voor de audio track die je opneemt 1 van die bussen kiezen.
Succes

hoi ja ,
weet ik wel zo kom je in vst connections venstertje; probleem is dat ik alleen mijn analoge ingangen van de fireface kan aanduiden, mijn adat-ingangen kan ik niet tevoorschijn toveren

OK,misschien dan naar het device setup menu gaan en daar zien dat je adat poorten niet gehide zijn,verder zou ik het niet direct weten.

hm vind dat niet

soit stel dat ik het vind, en in de wetenschap dat de kurzweil master is en de fireface slave, gaat dit de prestaties van mijn fireface en dus mijn hele santaboetiek beinvloeden of maakt dat niets uit? ik ben dan ook verplicht in cubase alles aan 44100hz (samplerate kurzie) te doen of niet ?

Weet niet welke de standaard samplerate is van Kurzweil,bij Korg standaard 48 Khz.
Ik zou gewoon de Kurzweil aansluiten via analoog,ben je inderdaad vrijer met keuzes samplerate in Cubase.

Back