[Minimal/Techhouse] Thijs Tilkin - Glad you asked

ThijsT

Nieuwkomer
Thijs Tilkin - Glad you asked
http://soundcloud.com/t-13/021-thijs-tilkin-glad-you-asked

Heb deze track al een paar maanden geleden gemaakt na het horen van gui boratto - atomic soda. Geen directe kopie, maar bood wel de nodige inspiratie voor het maken van deze track.

Het is rustige duistere minimale techno tot 1:55 en dan een lekker jankend melodietje erdoor heen... Zie hem zelf al door de gashouder knallen =D

Wil van deze plaat ook redelijk wat demo's rond gaan sturen hier in Nederland met als doel een 12"je gedrukt te krijgen.
Ik draai zelf al heel lang niet meer dus qua geluid zou ik niet echt weten waar deze track bij zou passen. Namen van potentiele record labels zijn dus ook zeer welkom =D

Lekkere track! Ik ben fan van het zeikerige synthje! Ik mis alleen hier en daar wat ear candy.... wat swooshes en sweeps en hier en daar een drum filletje wellicht.

Nu doen het zeikerige synthje en die mid/lage bastoon hetzelfde, misschien een idee om die bas een ander melodietje te laten spelen?

Verder heeft het nummer een lekkere groove! keep m coming!

Ik merk al meteen dat de afmixing erg goed is, ik vind de groovy achtergrond geluidjes erg fijn; die rimshot (toch?), en nog meer van die kleine tikjes doen 't 'm.

Ik vind dat zeikerige synthje dan weer wat minder, ik ben meer van het ritmische gedeelte; dat is natuurlijk gewoon smaak!

op de simpele stukjes vanaf 4:10 ben ik weer fan;) geen poespas, gewoon simpel lekker ritmisch.

Prima!

Back