Hoe neem ik vocals op in Ableton?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Hopelijk mag ik nog even gebruik maken van jullie kennis, via Google kom ik er niet uit ;{

Ik maak sinds kort popliedjes in Ableton Live en daar wil ik overheen zingen. In mijn koptelefoon wil ik alle muziek horen, maar uiteraard niet bij het opgenomen spoor. Hoe doe ik dat? Heeft ongetwijfeld met routing te maken, maar ik heb nauwelijks ervaring met pop, en ik weet niet waar ik moet zoeken. Iemand?

euh simpel bij audio in stel je de input van je mic in...opnemen met een koptelefoon zodat er geen andere geluiden op je vocal track komen.

Wat een goede vraag!,..Mic inprikken,..rode knopje in transport,. rode knopje op je audiotrack,. ff kijken of r wat binnenkomt,..play drukken,. zingen!

maar ik heb nauwelijks ervaring met pop
Ik blijf me hierover verbazen :D. Live trekt zich er niks van aan welke muziek je maakt.

en ik weet niet waar ik moet zoeken. Iemand?

attachment.php

Die eens uitzetten.

Attachments

• ableton_live.png
    ableton_live.png
    6,5 KB · Bekeken: 95
Die eens uitzetten.

Hmm,. live staat volgens mij standaard op "auto" om feedback loops te voorkomen,.. regelt zelf dat monitoring uit staat als je record op een track.
En hij heeft t over een heasdset,. dus gewoon amp of stereo dichtschroeven lijkt me al voldoende.

Maar ja,.. t is wel "Pop",. dus ik kan me natuurlijk vergissen!!! ;)

"Ik blijf me hierover verbazen . Live trekt zich er niks van aan welke muziek je maakt."

Klopt, wat ik bedoelde is dat ik nog nooit met een microfoon heb gewerkt, altijd instrumentaal met VST's en dan heb je hier niet mee te maken. Ik ga vanavond een poging wagen, dank.

Back