Phantom Power vraagje

divinio

Starting Up...
Even een newbie vraagje op het vlak van microfoons...

Ik heb een Tbone microfoon aangesloten op de Lexicon Omega audio-interface met de +48V switch aan.

Kan ik deze zo gewoon in laten steken of doe je dat beter niet met een microfoon? Steek je hem enkel in als je hem gaat gebruiken?

Ken geen bal van micro's dus vroeg me dit gewoon even af. Wil dat ding ook niet stuk maken door onwetendheid

:geslaagd:

Ding kan je er gewoon insteken.

De dingen waar je op moet letten met phantom power:
- Gebruik enkel goed gebalanceerd gesoldeerde kabels. Als je pin 2 of 3 onaangesloten laat of kortsluit met pin 1 dan heb je een kapotte mic.
- Sluit geen phantom power aan op ribbon microfoons. Die kunnen daar niet tegen.
- Gebruik geen patchbay met jacks voor het patchen van microfoons met phantom power.

Ok bedankt voor de info.

Ik wist niet of er dan constante stroom naar de micro ging en die dat wel altijd zo graag had.

Los van het stroomverhaal is het wel goed te bedenken dat het membraan van een condenstormicrofoon kwetsbaar is. Het is dan ook altijd het beste om de microfoon na gebruik in zijn koffertje/tasje terug te doen, anders vangt ie te veel stof.

Thx Gijs

Gezien mijn zangtalent zal ik hem niet iedere keer gebruiken dus best gewoon in de doos tot dat ik hem nodig heb.

Ja en als microfoons ergens ook niet van houden dan is het wel aan stof :-)

Dus gewoon opbergen die handel :-)

Ach, het zal niet zo erg zijn als de beschadigde soundfont-file die ik vanmorgen wilde inladen. Een digitale bak rommel uit mijn speakers waarvan ik zo schrok dat ik het volume juist harder draaide. Aauw! :D

Back