Harrison Mixbus

Wat ik er zo over lees, schijnt deze DAW wel degelijk een eigen klank te hebben. Er wordt gesuggereerd dat er op elk kanaal een saturation/tape-emulatie zit. Sommigen gebruiken Mixbus daarom alleen om in af te mixen. Dat lijkt me wel wat omslachtig. Met een paar saturation/tape plugins zou je toch hetzelfde moeten kunnen bereiken?

Mixbuss heeft inderdaad wel een eigen klank. Je hebt overigens alleen op de bussen een tape saturatie. Wat vooral meteen opvalt, is dat de eq die er standaard per kanaal op zit, beter klinkt dan welke software eq dan ook.

Daarnaast is Harrison bezig met een bridge, waardoor je kanalen vanuit je bestaande DAW kunt patchen naar Mixbuss. Dat zou echt een fantastische feature zijn, want daar gaan mixen echt op vooruit.

Ik ben nog steeds van plan in ieder geval mijn mastering in Mixbuss te gaan doen. Alleen doordat het in de studio zo druk is, heb ik niet de tijd om het helemaal uit te zoeken. Mixbuss werkt namelijk wel heel erg anders dan bijvoorbeeld Cubase.

Ik ben overigens heel erg benieuwd naar de Plugins van Harrison! Als die dezelfde kwaliteit hebben als hun DAW eq, moet dat echt fantastisch zijn... Helaas alleen voor Mixbuss verkrijgbaar. dus geen VST.

Eh, even voor de duidleijkheid: prijs is nu $ 19,95....

Lijkt me wel een No Brainer Deal....

20 dollar, geen geld voor dit pakket lijkt me.

Alleen...

On Windows and OSX, Mixbus is delivered as a 32bit application which works on both 64bit and 32bit systems.

Dat vind ik dan weer jammer, geen echte x64 versie. Dus twijfel nog steeds ....

Ik heb liever alleen nog x64 software, draai geen enkele x86 plugin meer (Cubase 7 x64 op W7 x64). Die jbridge had ik echt dagelijks enorm gezeik mee, daardoor al heel wat tijd verprutst....

Nou is dit natuurlijk een standalone app... misschien toch maar weer proberen... :D

Eh, even voor de duidleijkheid: prijs is nu $ 19,95....

Lijkt me wel een No Brainer Deal....
Qua geld is het natuurlijk een absolute no-brainer. Maar het kost ook weer tijd om een nieuwe DAW te leren kennen. Daar moet je ook maar zin in hebben. En bovendien:
"Mixbus does not currently support MIDI sequencing or MIDI instruments." :(
Wat heb je aan een DAW zonder MIDI? No thanks.

Daarnaast is Harrison bezig met een bridge, waardoor je kanalen vanuit je bestaande DAW kunt patchen naar Mixbuss. Dat zou echt een fantastische feature zijn, want daar gaan mixen echt op vooruit.

Als dat goed werkt, zou dat erg handig zijn! Dan zou ik er ook wel in willen mixen denk ik.

Ik dacht ook waarom niet je kunt er geen buil aan vallen => besteld en overgemaakt ben benieuwd of ie aankomt.

Dat kan dus ook niet in Mixbus?

Ik denk het niet, maar daar gebruik ik "gewoon" Cubase voor.

Track bouwen in Cubase, stems renderen en dan importeren in de Mixbus.

Als ik het hier zo lees is alleen al de channel EQ erg goed, en dat voor nog geen 15 euro.

En als die bridge optie er ook nog bij zou komen, hoef je niet eens eerst de stems te exporteren.

Ja nee het is niet duur inderdaad. Maar dat het goedkoop is lijkt me ook geen reden om het dan maar te gaan gebruiken.. Je projecten gewoon in Cubase mixen is dan toch maar mooi 15 euro goedkoper. :p

Maar zonder gekheid, ik zie niet in waarom Cubase7 niet goed of fijn genoeg is om niet in te mixen. Maar zo te lezen blijkt dat niet voor iedereen het gaval, prima. Hier maak ik soms tracks in Ableton (aan de keukentafel) en als ik het dan de moeite waard vind om het helemaal af te maken doe ik dat juist in Cubase. :)

Ik gebruik Mixbus nu ruim een jaar via JACK, samen met Logic. Dus ik hoef geen aparte stems te bouncen.

Het is absoluut een bijzonder DAW, met inderdaad per channel saturation die werkt als een analoge mixer. Oftewel flinke headroom en daarna wordt je channel 'hot'. Ongeveer dezelfde functie als in PT. Maar dan dus veel goedkoper. Kan niet specifiek zeggen wat het doet, maar het rond netjes frequenties af, vergelijkbaar met de 'touch' die UBK-1 van Kush Audio geeft. Maar dan met een eigen karakter.

Ik kan niet zeggen of het klinkt als een echte analoge Harrison of 1 van hun digitale tafels. Maar het is een fijn randje op een kanaal of 2-buss. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Is het iemand gelukt dit te kopen bij Rspeaudio? Ik kom er niet door, klopt die website wel?

Mmm...

Heb em gekocht via die site, betaald met Paypal, binnen 24u de licentie en software binnen. En bizar snelle support ook nog, had probleempje met licentie, mail gestuurd en binnen 10 minuten al een antwoord en oplossing. Niet slecht!

én? Blij? Of yet another plugin
Ik vond Harrison nooit spannend, niks nieuws t.o.v van op ieder kanaal in cubase een comp,eq en tapesat zetten (of vanaf 7 gewoon de cubase channelstrip gebruiken)
Maar goed, voor nog geen €20 heb je wel weer iets hapklaars.

Mmm, bij mij liep het vast...

Overigens, op de website van Harrison staat dat het nu een subscription betreft qua mixbus? Moet je naast de 19$ maandelijks iets betalen? Of is dit de laatste subscription-free mixbus-versie?

De laatste ouder versie, de nieuwe versie is er ook voir mac

Back