ASIO4ALL/drivers vraag

Antrax

Nieuwkomer
Ny Hilversum vanwege stage, kom uit Eindhoven
Hallo,

Ik heb cubase 3 SX 3 geïnstalleerd, ik krijg er alleen geen geluid uit.

-Als ik cubase op start krijg ik een foutmelding met de o zo bekende: the ASIO driver ASIO multimedia driver could not be loaded.
Nou heb ik ASIO4ALL gedownload maar ik kan ASIO4ALL op de een of andere manier niet volgens de gebruiksaanwijzing uitpakken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

-Als ik bij VST connections een kanaal aan wil maken staat er ook weer NO VALID ASIO DRIVER.

-Moet ik buiten mijn ASIO driver nog andere drivers installeren?

-Ik werk op een normale HP laptop met een standaard geluidskaart. Is het verstandig om een betere externe geluidskaart aan te schaffen, of zal dat het verschil niet maken om cubase aan de praat te krijgen?

Sorry, ik weet dat het een hoop vragen zijn :$

Bedankt en groetjes Bart

Het kan met de ingebouwde geluidskaart + ASIO4all, maar het is aan te bevelen een geluidskaart aan te schaffen.

Je zult eerst ASIO4all moeten uitpakken (winrar) en dan installeren. Vervolgens in Cubase de ASIO4all driver selecteren.

Welke gekraakte versie van SX gebruik je?

Ik begrijp dat het installeren van Asio4all wel gelukt is maar het selecteren in cubase nog niet. Daar heb ik deze foto voor...

Ow ja. Als je de laptop trouwens live wil gebruiken kun je het misschien voorlopig echt beter bij reason houden, omdat deze veel minder van je laptop vergt en ook nog stabieler is.

Attachments

• asio 4 all.bmp
    2,3 MB · Bekeken: 107
Back