Arp Odyssey MK3

Status
Please reply by conversation.
Ik heb een vrijwel perfecte MKII met moog filter in flightcase...
ruim 1.5 jaar volledig geserviced door heilige Eric ......
bij intresse ff een pm-en :)

Ze zijn erg authentiek maar ik zou die whiteface laten staan...te brak if you ask me..

koop een MK3...veel beter geconstureerd.

Voor de klank neem de MK I of MK II.
Voor de degelijkheid een MK III, wel oppassen voor de sterk overhangende toetsen.
Wiseguy heeft inderdaad een hele mooie MK I en is met zijn prijs echt niet te duur.
Ik ben alleen nooit echt een Arp fan geweest, helaas.

Dat klopt inderdaad, maar sommige apparaten van het zelfde type hebben nu éénmaal verschillende reversions.
In dit geval ook de Odyssey en in het andere topic de Prophet 5, en in beide gevallen is het verhaal het zelfde.
De oude klinken beter en de nieuwere zijn betrouwbaarder.
Over smaak valt niet te twisten, is ook moeilijk.
Ik heb persoonlijk liever een apparaat dat mij niet zo snel in de steek laat, maar aan de andere kant wil ik ook diegene met het mooiste geluid.
Beetje Jeckyll & Hyde geval?

Accepteer het of niet, voor zeldzaam spul dat ook nog in hele mooie en werkende staat verkeerd moet je tegenwoordig een fortuin betalen.
Net zo als het gezegde '' het is wat een gek er voor geeft''.
Wat ik in de afgelopen 15 jaar allemaal al heb verkocht (nee ik ben geen handelaar) omdat ik er op uitgekeken was en het geld voor een nieuwe aanschaf nodig had, is in die tijd in prijs verdubbelt en dat komt niet alleen door de euro?
Mijn voorspelling is ( ja lach er maar om ) is, (mede omdat er steeds meer defect raken en door het ontbreken van onderdelen niet meer te repareren zijn en ze daardoor steeds schaarser worden) dat het eind van de prijsstijgingen nog lang niet in zicht is.

Straks wordt het doosje reserveonderdelen naast mijn synths nog meer waard dan de synth zelf als ik die redenering even doortrek. ;)

Daar kun je nog wel eens gelijk in krijgen :okdan:
Als je van wat dan ook iets geheel opnieuw wil opbouwen met losse onderdelen, ben je ook 3 keer zo veel kwijt.

R-ond, heeft extra accountje :) ?

boys
shitup
ik heb een avatar gehad was gelijk arp genezen
zie nu egt gekke dingen mensen ...simple weg allemaal 1900+ vragen
de avatr 5 jaar terug betaalde ik 450.- eu ok mzzzzzzzzl
mar goedmoet t nu sooo erg
ik wil ook graag een sem module ofso
koopk wel een semblance / modulair clone ding
voor arp zijn idd weinig egte ..uhh...equ valente zoiets

ik heb een teisco gehad en octave one ook [diesvett]
is nog geen oddy