HELP : meerdere songs in albeton live 7 of 8?

Zomnius

Zom Lid
Help,

ik wil tijdens een optreden niet met een muis lopen stoeien om een nieuwe song te laden in ableton...

hoe kan ik meerdere songs laden tegelijk in live? Dus niet tracks maar volledig (' in de horizontale stand '-) gemasterde songs?

Als dat niet kan, is er dan een mogelijkheid om met short cuts, of midicommando's of toetsen commando's songs te laden? (of misschien meerdere ableton sessies tegelijk openen als dat kan? )

help help help.
=(

Misschien kan het zo:
Van je horizontaal "gemasterde" song consolidate je elke afzonderlijke track. Vervolgens sleep je die tracks naar je sessionview. Je zorgt er dan voor dat elke clip je sample oftewel track 1 maal afspeelt, oftewel one shot volgens mij.
Dan ben je er denk ik ook.
Het enige wat je dan niet hebt zijn de effects die eventueel op je masterbus hebt staan, tenzij dat bij elk nummer hetzelfde is.
Just a thought....

@ Wauxar, dat is misschien wel een work around ja, dan kan ik er ook met een key - per ' song' een toets aan toewijzen.

zou verder wel een mooie uitbreiding zijn.

thx Guys so far.

eh, done, en nu nog de juiste tempo's per scene (laatste scene heeft hoger tempo), kan dat ook? Help 2.........

thx in advance guys, gelukkig neem ik ook analoge bakken mee ;) vanavond.

hmm, gisteren toch niet per song de sound die ik wilde, omdat ze toch allen anders een eindmix hebben gehad..daar had ik ze beter ' uit elkaar getrokken' .. ga ik toch s ff met ableton checken..

grz zom

Back