Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Ik krijg in Ableton Live in 1 set soms dubbele triggers als ik midi noten inspeel terwijl ik opneem.
De triggers zelf worden niet dubbel opgenomen, je hoort ze alleen regelmatig dubbel.
Het gebeurt NIET als ik speel zonder op te nemen (ook niet als de rest van de set afspeelt terwijl speel, alleen tijdens het opnemen)
Het is niet consequent, maar wel heel vaak.
Het gebeurt bij alle tracks in die set.
Record quantization staat uit.
Het maakt niet uit of ik het via m'n Push, Launchkey of het macbook toetsenbord doe.
Andere sets gaan prima.
Ook met hetzelfde device / preset.
Als ik alles weggooi en een stock kit kies, krijg ik hetzelfde (in die set).
Delay compensation staat aan in sets die goed gaan en deze.
Save as copy, zelfde resultaat.
Alle inhoud gekopieerd en naar een nieuw project geplakt, dat gaat wel goed. Inclusief alles devices etc.
Ik heb vinkjes vergeleken bij 'options' tussen een set die het niet heeft en deze, maar zie geen verschillen.
Midi instellingen zijn volgens mij Ableton Live breed, die veranderen iig niet tussen de sets.
Wat kan ik per ongeluk aan hebben gezet?
De triggers zelf worden niet dubbel opgenomen, je hoort ze alleen regelmatig dubbel.
Het gebeurt NIET als ik speel zonder op te nemen (ook niet als de rest van de set afspeelt terwijl speel, alleen tijdens het opnemen)
Het is niet consequent, maar wel heel vaak.
Het gebeurt bij alle tracks in die set.
Record quantization staat uit.
Het maakt niet uit of ik het via m'n Push, Launchkey of het macbook toetsenbord doe.
Andere sets gaan prima.
Ook met hetzelfde device / preset.
Als ik alles weggooi en een stock kit kies, krijg ik hetzelfde (in die set).
Delay compensation staat aan in sets die goed gaan en deze.
Save as copy, zelfde resultaat.
Alle inhoud gekopieerd en naar een nieuw project geplakt, dat gaat wel goed. Inclusief alles devices etc.
Ik heb vinkjes vergeleken bij 'options' tussen een set die het niet heeft en deze, maar zie geen verschillen.
Midi instellingen zijn volgens mij Ableton Live breed, die veranderen iig niet tussen de sets.
Wat kan ik per ongeluk aan hebben gezet?
Laatst gewijzigd: