Ableton live : soms dubbele midi triggers in 1 set

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Ik krijg in Ableton Live in 1 set soms dubbele triggers als ik midi noten inspeel terwijl ik opneem.
De triggers zelf worden niet dubbel opgenomen, je hoort ze alleen regelmatig dubbel.

Het gebeurt NIET als ik speel zonder op te nemen (ook niet als de rest van de set afspeelt terwijl speel, alleen tijdens het opnemen)
Het is niet consequent, maar wel heel vaak.
Het gebeurt bij alle tracks in die set.
Record quantization staat uit.
Het maakt niet uit of ik het via m'n Push, Launchkey of het macbook toetsenbord doe.
Andere sets gaan prima.
Ook met hetzelfde device / preset.
Als ik alles weggooi en een stock kit kies, krijg ik hetzelfde (in die set).
Delay compensation staat aan in sets die goed gaan en deze.
Save as copy, zelfde resultaat.
Alle inhoud gekopieerd en naar een nieuw project geplakt, dat gaat wel goed. Inclusief alles devices etc.

Ik heb vinkjes vergeleken bij 'options' tussen een set die het niet heeft en deze, maar zie geen verschillen.
Midi instellingen zijn volgens mij Ableton Live breed, die veranderen iig niet tussen de sets.

Wat kan ik per ongeluk aan hebben gezet?

Laatst gewijzigd:
Klinkt als monitoring van wat je opneemt, (instant) gecombineerd met de (midi)opname zelf.

Ipv de option-vinkjes te checken, bekijk eens de settings in het mixer-kanaal. Misschien aangewezen als input ("blauwe mute-knop") én record armed (rode knopje onderaan)? Of iets dergelijks.

komt die dubbele trig vaker voor als je de latency hoog zet? dus je doos traag maakt?

Klinkt als monitoring van wat je opneemt, (instant) gecombineerd met de (midi)opname zelf.

Ipv de option-vinkjes te checken, bekijk eens de settings in het mixer-kanaal. Misschien aangewezen als input ("blauwe mute-knop") én record armed (rode knopje onderaan)? Of iets dergelijks.
Dan had ik het continue verwacht.
En de midi opname kan volgens mij nog niet spelen, want die is 'achter' de playhead.

Ik heb nu alles in een nieuwe set gekopieerd en geplakt en daar gaat het wel goed.
Zelfs als ik in de oude set alles verwijder, nieuwe midi track aanmaak en een stock device er in plak, heb ik het nog.

komt die dubbele trig vaker voor als je de latency hoog zet? dus je doos traag maakt?
Dat dacht ik eerst ook, maar dat maakte niets uit.
En als ik alles (alle devices en de midi inhoud) naar een nieuwe set kopieer, gaat het wel goed.

Hiermee heb ik het eerst wel 'opgelost', maar ik ben nog altijd wel op zoek naar wat ik nu verkeerd heb gedaan.

Hi Montfrooij,

Omdat je aangeeft dat het bij alle tracks gebeurt lijkt het een midi-loop die ontstaat bij recording. (MMC data)

Zou me niks verbazen dat als je enkel de controllers voorziet van midi out, en geen midi-in het euvel is opgelost.

Hi Montfrooij,

Omdat je aangeeft dat het bij alle tracks gebeurt lijkt het een midi-loop die ontstaat bij recording. (MMC data)

Zou me niks verbazen dat als je enkel de controllers voorziet van midi out, en geen midi-in het euvel is opgelost.
Het gebeurt ook bij het MacBook toetsenbord. Midi in gebruik ik niet op m’n controllers. Ik dacht ook aan een midi loop, maar dat lijkt me niet logisch. En dan had ik het ook bij andere sets moeten hebben toch?

Het gebeurt ook bij het MacBook toetsenbord. Midi in gebruik ik niet op m’n controllers. Ik dacht ook aan een midi loop, maar dat lijkt me niet logisch. En dan had ik het ook bij andere sets moeten hebben toch?
Tja, het is lastig pinpointen zo van een afstandje.
Staan alle controllers op Omni of hebben ze een eigen midi-kanaaltje?

Tja, het is lastig pinpointen zo van een afstandje.
Staan alle controllers op Omni of hebben ze een eigen midi-kanaaltje?
Ja klopt en het is ook gefixt door alles naar een nieuw project over te hevelen.

Ik ga nog uitsluiten of het zonder controller aangesloten ook mis gaat en daarna is het wat mij betreft wel klaar.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Ja klopt en het is ook gefixt door alles naar een nieuw project over te hevelen.

Ik ga nog uitsluiten of het zonder controller aangesloten ook mis gaat en daarna is het wat mij betreft wel klaar.
Ja precies, en groot gelijk geen moeite in zaken steken als dat nergens voor nodig is :koffie:

Back