Modular pitch niet stabiel...

talkboxert

De man achter Exceeder
Ik heb een DIY modular van iemand over genomen, maar na transport lijkt de pitch niet meer helemaal stabiel. Toen ik m testte bij de verkoper leek alles OK.

Van alle modules fluctueert de pitch nu enigzins (allemaal dezelfde hoeveelheid)

Iemand een idee hoe dit zou kunnen? (ik dacht misschien een voedingsprobleem)

Suggesties welkom :)

FF een MP3 tje

Je hoort hier een osc met een resonerend filter, de fluctuaties zijn af en toe nog groter dan dat je hier hoort....

Attachments

• modular.mp3
    208,6 KB · Bekeken: 89
Wellicht heb je een CV buffer nodig, schijnt gebruikt te worden als je meerdere osc's op stemming wilt houden. Wat voor modules zijn het?

Hoezo zou hij nu plots een CV buffer nodig hebben als het systeem het voordien wel deed?

Het lijkt me ook dat een beetje modular zijn oscillatoren hun CV input, dan wel de CV output van een sequencer of klavier voldoende gebufferd is.

Is de modular al geaklimmatiseerd? Zit alles nog goed vast qua bedrading en modules? Zijn de potmeters nog in goede staat (goed contact), met name die voor de tuning? Zitten de grote afvlakelco's bij de voeding nog goed vast? Eventueel die eens doorsolderen (opletten voor ontlading!!)

Wat voor modular is het; wat gebruikt hij als temperatuursstabilisatie in zijn elektronica?

voor analoog modulair vind ik dit helemaal niet storend. Dit kan
zelfs bijdragen aan het eindresultaat, het geluid leeft.
Tja. . . een mening.
Maar omdat een osc. en het resonerende filter op dezelfde manier beweegt, ligt het waarschijnlijk iid aan de voedingspanning.
Is er een cv die de
osc. en het filter tegelijk aanstuurd ? Zit er een keyboard aan, haal dat eens los, is het dan weg? Dingen uitsluiten als het kan
door modules los te halen van de voeding,

sterkte

Nuja, het leeft wel een beetje heel veel, het is gewoon vals. :)

Aangezien filters vaak CV tracking hebben, vind ik het op zich niet zo vreemd dat hij mee gaat met de oscillatoren. Ik zou dus niet omwille van die reden naar de voeding wijzen. Maar ik zou de voeding wél als een mogelijke oorzaak zien van een onstabiel CV signaal. Maar dat kan nog meer oorzaken hebben, zie mijn vorige post.

Zoveel mogelijk loshalen om zaken te elimineren is inderdaad een goede methode. BV een klaviertoets die een vals contact maakt kan ook een oorzaak zijn.

De synth heeft een zg. Cv Breakout waarbij een CV-ingang op de voorkant (waar je een keyboard of cv-converter op kan aansluiten) is verbonden met de 4 oscilatoren. Aleen de filters zijn daar niet op aangesloten en toch fluctueren ze mee op dezelfde frequentie als de oscs.... Er is dus iets mis met de algehele "referentie CV..." Dat kan natuurlijk aan de voeding liggen (lijkt me) maar idd ook aan een module die invloed heeft op die "referentie cv...

Bedankt voor t meedenken iig, ik zal m eens moeten wegbrengen ben ik bang...

Genoeg forumleden die hem goede zorgen kunnen geven.

Suggesties meer dan welkom. Liefst omgeving Amsterdam. Ik denk ook dat modulair liefhebbers dit interessant zullen vinden, t is echt een ontzettend gaaf ding.

De modules zijn denk ik wel op bestaande ontwerpen gebaseerd, aleen geen idee welke... er zit een doos vol met mappen met schema's bij, echt honderden... Maar t is mij onduidelijk welke t precies zijn, ik vermoed zelfs verschillende ontwerpen door elkaar.... zal ns gaan snuffelen erin....

Laatst gewijzigd:
Het lijkt erop dat ie inderdaad even moest acclimatiseren na t hobbelen in de auto! De Pitch blijft nu wel stabiel!

Wel fijn om te weten dat ik met modular trouble dus bij jou terecht kan J.Baars.....

Zal kijken of ik desalnietemin even wat foto's kan schieten

Laatst gewijzigd:
Helaas mn camera is te brak voor goeie opname, maar misschien zeggen de volgende modules je iets:

-Conditional gate delay/Unconditonal gate delay & Envelope generator (in 1 module)

-Dual VC LFO with sync

-Envelope & gate extractor & audio in & Inverter & x10 amp (in 1 module)

- MS 20 dual filter

- Moog LP VCF

-EMS VCS3 VCF

- Dual VCA with crossfade

- Triple VCA

enzovoort

Weet nogmaals niet of de designs allemaal van dezelfde ontwerper zijn, maar misschien zie je een verband : Oooh da's formant of oooh duidelijk digisound...

Ik heb aleen ervaring met doepfer/analogue systems /cwejman dit is echt een heel ander verhaal!!!

Laatst gewijzigd:
Is het deze van Marktplaats?

attachment.php

Attachments

• modular1.jpg
    modular1.jpg
    140,2 KB · Bekeken: 90
specs...

Van boven naar onder van links naar recht:
- CV/Gate interface met Portamento, 2x buffer inverter
- Envelope & Gate Extractor, 2x amp, 1x inverter
- Noise Generator, white, red & bleu noise. Random voltage, 4-multiple
- 2x Sample & Hold (2x clock of extern), Lag processor
- VCO (saw, pulse, triangle, sine) sync, pwm, fm
- Dual LFO with sync
- Dual Mixer (2x3 of 1x6), 5-multiple, +/-5v
- Mixer (3), Ring Modulator, 5-multiple
- Dual VC LFO
- 2x State Variable filter (lp, bp, hp outputs)
- Moog LP filter
- EMS VCS-3 filter
- Korg MS-20 dual filter (lp, hp)
- ADSR envelope, conditional gate delay, unconditional gate delay
- Triple VCA
- Dual mixer (2x3 of 1x6), 5-multiple, +/-5v
- Oberheim SEM filter (lp, bp, hp outputs)
- ADSR Envelope, Conditional gate delay, Unconditional gate delay
- Resonance filter (3 band)
- Interpolating Scanner, 5-multiple
- 4x Attenuators
- 2x ADSR Envelope Generator
- Dual VCA met crossfade
- 2x VCA
- Output module met Equaliser

Klopt! Kent iemand dit ding? De verkoper zei dat hij m r had overgenomen van iemand die m verkocht voor n overleden vriend.... T is echt letterlijk iemands levenswerk geweest...

Laatst gewijzigd:
Back