Analoge drumcomputer

Kneelz

Reuzebonk
Ik ben op zoek naar een analoge drumcomputer die ik in combinatie met mijn Yamaha CS-10 kan gebruiken.

Ik heb al veel rond lopen neuzen maar ik vindt het niet bepaald makkelijk om iets te vinden.

Op de CS-10 zit een External trigger, waarmee deze synth volgens mij met behulp van een gate trigger van een drumcomputer kan aansturen.

De drumcomputer waar ik naar op zoek ben moet wel een beetje bruikbaar zijn. (dat vindt ik een boss dr220 A bijvoorbeeld niet echt)

Mijn budget is niet al te groot (ik moet zelfs nog eerst het één en ander gaan verkopen) en zal op zo'n 200 euro max. uitkomen. (een 909 gaat het dus niet worden)

Weet iemand een drumcomputer, en zo ja welke, die hiervoor in aanmerking komt?

Tr-707..

Misschien niet analoog maar voldoet wel aan je "triggerwensen" en is dan ook nog te syncen met midi.

TR-707 is niet analoog maar idd wel trigger out.

korg kpr 77, goedkoop, cool, twee trigger ouputs (eigenlijk drie maar dan heb je geen snare meer)

of die 606 die te koop staat hier op het forum

Zo'n 707 word denk ik moeilijk voor onder de 200 euro. KPR-77 juist weer gemakkelijk en een CR-8000 kan ik niet echt vinden.

Qua geluid moeten de 707 en KPR allebei niet slecht zijn zoals ik lees in reviews en wat ik op youtube kan horen. Hoewel de bassdrum van de KPR niet echt denderend is.

Qua looks...persoonlijk heb ik het niet zo op kunststof maar die 707 ziet er dan nog wel interessant uit.

Over de bediening van de KPR viel veel te lezen (moeilijk) maar aldoende leert men lijkt me, hoewel die 707 sequencer er wel erg handig uitziet.

Dus momenteel begint die 707 voor mij ruimte te winnen.

Eerst even afwachten hoeveel mijn spulletjes gaan opbrengen en dan kan ik eens gaan kijken naar een mooie drumcomputer.

Wellicht heeft iemand nog een leuk idee...

Of een 505/626 die zijn nog wel rond de 100 euro of minder te krijgen.

Kan ik met zo'n 505 dan ook mijn CS-10 triggeren?
Er staat er namelijk één op MP voor 25 euro...
En valt volgens mij ook niet zo heel veel te 'tweaken'.

Maar de prijs...

Pas op met die KPR77... trigger signaal zit ander in elkaar dan bij Roland dingetjes. Dan heb je kans dat je trigger er net langs zit..

Ik zou eerder voor de 707 gaan of de 505. Bruikbare geluiden als je van rauwe herrie houd.

Kan ik met zo'n 505 dan ook mijn CS-10 triggeren?
Er staat er namelijk één op MP voor 25 euro...
En valt volgens mij ook niet zo heel veel te 'tweaken'.

Maar de prijs...

Ik geloof dat ik me vergist heb, alleen de 626 heeft trigger out, de 505 niet. De rest weer wel (606/7x7/808/909).

Ik zou eerder voor de 707 gaan of de 505. Bruikbare geluiden als je van rauwe herrie houd.

Mja.. rauw.. eerder gedateerd en droog. Maar in combi met bijv een simpele buizendinges zoals de MIC200 is 't echt wel lachen, laat staan als je er nog meer efx over gooit!
505 heeft idd geen trigger out, maar voor die €25 gewoon halen voor erbij (dan nog een paar 10tjes voor een simpel efx-bakkie en lol!) !

op youtube staat een filmpje waar ze een boss dr-220e gebruiken om hem te triggeren. en die zijn niet zo duur als je ze nu koopt.

ik stem voor 505 klinkt net iets beter dan een 707

ik stem voor 505 klinkt net iets beter dan een 707

505 halen ..een doepfer midi 2 dync kopen trigger out naar welk apparaat dan ook. veel suc6.

Ik zal eens even mijn marktplaats advertenties opnieuw erop zetten, want ik wil graag zo snel mogelijk geld voor een leuke drumcomputer. Ik zit te denken aan een 505 maar dan moet ik ook weer een converter halen.
Maar ja, eerst maar eens geld zien te krijgen voor oudere 'spulletjes' en dan weer eens dit topic bekijken.
Bedankt voor de reacties, ze zijn hulpzaam geweest.

btw.. In afwachting van het financiële geheel, ga ik van het weekend even een trial versie van expert sleepers - silent way vsti downloaden. Als ik het goed heb kan ik daarmee ook cv/gate vanuit me DAW via de soundcard naar mijn synth sturen. Soort MOTU volta maar dan voor windows zeg maar, denk ik. Heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar ik wil van het weekend kijken of dit iets is.

Pas op met die KPR77... trigger signaal zit ander in elkaar dan bij Roland dingetjes. Dan heb je kans dat je trigger er net langs zit..

heb dit zelf nog nooit meegemaakt met mijn kpr maar goed het zou allicht kunnen maar kan toch ook dat de roland dingetjes er net naast zitten qua trigger??? yamaha stemde zijn producten neem ik aan ook niet op de roland normen?

Wat jij zegt.....

Ik denk persoonlijk dat korg (kpr-77) beter bij yamaha cs past.
Puur een gevoelskwestie voor mij.
Ik heb er helemaal geen verstand van eigenlijk.
Dan begint nu pas te komen (fles whisky) zeg maar.
Maar ik ben stiekum toch aan het sparen...................
Weet nog niet waarvoor maar ik vind een 606 wel echt
goed gewoon.
Nooit gehoord of gezien, dat ga ik eerst doen voor ik em ga kopen uiteraard maar hoe hij eruit ziet,,,,,,
ziet er voor mij uit zoals ik hem ook kan gebruiken.
Makkelijk in de omgang. Ik moet eerst nog even goed horen hoe het ding klinkt (n00b) maar sparen is de eerste stap natuurlijk.

Komt goed..........

Peace OUT,

{morgen naar Burgens zOOOOO}

een tr-505 zou ik zowiezo overslaan als ik helemaal opnieuw kon beginnen en zou weten wat ik nu weet. Aan een TR-707 zul je veel meer plezier beleven. Biedt een beetje meet scope voor de toekomst met de din sync, trigger uit, individuele uitgangen voor de verschillende geluiden en FATSOENLIJKE tr-sequencer. Serieus, de 707 vind ik al niet zo te gek, maar de 505 is een regelrechte teleurstelling.

TENZIJ je de TR-sequencer wil gebruiken om midi apparatuur aan te sturen, zoals een sampler. Daar kan de TR-707 weer helemaal niks van.

of tenzij het ding 25 piek kost, dan kun je het ook wel doen ja.

keuzes...

heb dit zelf nog nooit meegemaakt met mijn kpr maar goed het zou allicht kunnen maar kan toch ook dat de roland dingetjes er net naast zitten qua trigger??? yamaha stemde zijn producten neem ik aan ook niet op de roland normen?

Vergeef me het is al laat dus ik zal vast wat cyfertjes enzo omdraaien maar volgens mij bedoelen jullie eigenlijk de dinsync.. dinsync van roland is volgens mij 24 ppqn en korg 48 ppqn... wat volgens mij standaard is dus dan zou roland ernaast lopen, vermoeiend allemaal ;{ De kpr heeft geen midi maar klinkt wel lekker rauw, rauwer dan een 505 iig imo.

Laatst gewijzigd:
Back