jupiter 6 osc valt uit

bunsenstraat

Ingeburgerd
af en toe bij het opstarten van mijn jupiter 6 met europa ding erin krijg ik de F6 foutmelding, en volgens de manual betekent dat dat er een osc is die niet mee wil. vervolgens gaat de jupiter niet verder. en als ik hem een tijdje met rust laat en opnieuw 'opstart' dan is alles weer ok. is ook paar keer gebeurd in combinatie met het aansturen via midi, het dan plots stoppen van de aansturing en dat de voice dan blijft hangen.
enige gedachten ?
:o:

Een van de voices is dermate out of tune dan bij koud toestel de autotune het geen meester meer kan.

Hangende noot is iets wat los staat daarvan.
-Defecte VCA
-Slechte midi verbinding (mist af en toe de "note-off" instruktie)
-synth aanschakelen met fout gepolariseerde sustain pedaal kan verwarrende resultaten geven op de release van de vca-eg
-let op voor dubbele midi of midi-loop, krijgt je synth via een midi-interface/patchbay een dubbele instructie (1 rechtreeks van controller + 1 van controller via pc)

Veel analoogjes hebben kuren als ze koud zijn
Alles wat gebeurt in de eerste 10 minuten leg je naast je neer, laat hem opwarmen druk op tune en speel daarna.
als ie niet meer goed werkt als ie warm is, dan is het tijd voor de service beurt. ;)

jup6 kuren

jup6 kuren

:( oei ok. daar begin ik best niet zelf aan. dank voor de reactie.

hee, da's mijn oude jup toch? die kuren heeft ie wel eens gehad en toen heb ik alles doorgelopen met technicus en niets kunnen vinden. geen rotte contacten dus. ik hoop dat je een oplossing kunt vinden!

hee, da's mijn oude jup toch? die kuren heeft ie wel eens gehad en toen heb ik alles doorgelopen met technicus en niets kunnen vinden. geen rotte contacten dus.

dat is de jouwe idd. voor de rest loopt ie als een zonnetje. toen het gebeurde laatst was ie ook al warm. heb m toen laten aanstaan paar uur maar bij power on bleef dezelfde foutmelding komen. pas de volgende dag, nadat hij had uitgestaan deed ie het weer goed.

het is dat het al vaker gebeurd is in combinatie met een note-off die niet aankomt ( wat ik met de juno 106 ook wel eens heb )

als service beurt niet gaat helpen ga ik er natuurlijk ook niet aan beginnen. maar ik dacht misschien dat het een bekend probleem zou zijn en ik meteen naar de dokter moest voor het te laat was...

Back