Jupiter X licentie check

renepela

Ouwe rot
Met een beetje geluk ga ik komende week een Roland Jupiter X aanschaffen. De meeste voor- en nadelen van de Jupiter X zijn me inmiddels wel duidelijk, echter is er een ding wat ik nog niet helemaal helder heb.
De Jupiter X is met de standaard vanuit de fabriek aanwezige opties/geluiden bruikbaar zonder Roland Cloud. Zover is het me duidelijk.
Ik heb ook gelezen dat je expansions vanuit de Roland cloud via een USB stick in de jupiter X kunt zetten en dat de Jupiter X dan elke 30 keer opstarten een controle wil doen voor de licentie.
En hier komt bij mij de verwarring.
Want hoe doet hij dat dan? Moet ik elke keer een USB stick erin doen met de licentie erop of heb ik perse die WC-1 wifi dongle nodig?
En hoe zit het met lifetime keys? Ik heb interesse in de Vocal Designer expansion voor de Jupiter X en als ik die koop kost me dat 169 euro met een life time key.
Is het dan vervolgens een kwestie van de expansion in de Jupiter X laden en blijft dat dan ook gewoon zonder cloud verbinding werken? Of is er bij een lifetime key nog steeds elke 30 dagen een verbinding met de Roland Cloud nodig? Ik zou dat wel een erg groot nadeel vinden namelijk.

Verder las ik ook nog dat expansions gekoppeld worden aan je Roland Cloud account en niet overdraagbaar zijn naar een nieuw Roland Cloud account. M.a.w. als ik de Jupiter X ooit zou verkopen, kan ik de Expansions niet mee verkopen omdat deze niet niet gekoppeld kunnen worden aan het Roland Cloud account van de nieuwe eigenaar? Heb ik dit goed begrepen? Want ook dat zou behoorlijk klote zijn, omdat je dan dus blijft zitten met expansions waar je zonder de hardware niks meer mee kunt.

Hoe zit het precies?

Laatst gewijzigd:
Ik heb geen dongle en mijn JD-800 expansion model doet het nog steeds zonder problemen. Net even getest. Ik heb mijn licentie nooit zelf actief moeten verversen. Ik weet echter niet of hij automatisch de Roland cloud herkent. Al mijn apparatuur is namelijk wel via midi of usb-midi verbonden aan de Apple Macbook.

Wellicht is er een betere Roland gear/cloud expert onder de synthforum leden die e.e.a. kan uitleggen.

Back