beetje hulp gevraagd

mathias

Ingeburgerd
beste mensen,

ik heb een tijdgeleden men eerst spulletjes gekocht voor te beginnen producen heb een stel monitors een audio interface een midi keyboard en logic studio9.
de bedoeling is om elektro/house te maken!

ben nu al een tijd aan het spelen met de softsynths uit logic maar krijg toch niet echt de geluiden die ik wil en snap er nog niet teveel van.

nu heb ik terug een beetje gewerkt en zou ik eventueel iets niuews willen kopen maar weet niet goed wat.

zouden jullie mij misschien een paar tips kunnen geven IVM een soft synth of zouden jullie voor hardware gaan en waarom

alvast bedankt

GZ

Wat bedoel je met "maar krijg toch niet echt de geluiden die ik wil en snap er nog niet teveel van."?
Klinken ze niet goed? - Wel over de koptelefoon?
Klinken ze niet goed, omdat je niet goed weet hoe je geluiden moet maken? In dat geval zou ik bij sound on sound kijken naar artikelen over sound design enz.

Post anders eens een geluid waar je niet tevreden over bent en een geluid zoals ie eigenlijk zou moeten worden!

Als je wat referenties geeft over welke geluiden je dan wel leuk vindt, welke muziek je maakt, e.d. dan kunnen we wat gerichter advies geven.

OJ

Als je inspirerende harware zoekt zou ik eens een Korg EMX-1 bekijken en aan de tand voelen. Heb je meteen een alles in 1 apparaat: drummachine, sequencer en synth inclusief effecten.
Het maken van leuke beats/ sequences en arpeggio's gaat heel moeizaam met een computer vergeleken bij een EMX-1. Leuk ding om op de salontafel te zetten met een bak koffie erbij en urenlang te pielen met een koptelefoon op.
Nieuw rond de 550 euro en 350 voor een tweedehandsje.

Back