Anukari 3D Physics Synthesizer

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
de Anukari 3D Physics Synthesizer is eindelik.... in beta.... en nu al te koop, voor de helft van de prijs; $70 (en met de dollar die kompleet inzakt is dat bijna 61 euri....)....
zeer bizondere Physical modelling soft synth; maak je eigen models, als het ware. zeer grafisch dus...

een Nvidia kaart is aan te raden, voor pc, schijnt ook met AMD te kunnen werken. het gebruikt je GPU (goed.... ik heb een oudje, een gtx 1060 6gb, die trekt het nog goed...)....

dus demo eerst, en de demo is nu haast onbruikbaar... ik heb dat al gemeld, de developer zal waarschijnlijk dit verbeteren.... ik kan dat niet meer testen, want gekocht (ik had deze al lang op het oog, de ontwikkeling heeft lang geduurd, wat niet vreemd is, maar de developer heeft al vrij vroeg de mogelikheden en development gedeeld..... dus ik wist, deze mot ik hebbe...)...

link naar website:

link naar intro video (waar je gelijk ziet hoe de eerste preset, die standaard wordt geladen, heel eenvoudig kan veranderen....);

een korte oorloop:

fijn dat er developers blijven (en bij komen....) die echt iets proberen....

Gisteravond geprobeert. Heel leuk om er dingen mee te bouwen. Het geluid valt me wel wat.tegen. Ik vind het niet erg akoestisch klinken vergeleken met bijv. Chormaphone of Preparation.
Alleen dat cymbal model vind ik wel weer heel indrukwekkend. Ik mis ook nog noise met density als exciter.

Dat grafische aspect vind ik erg interessant.
Doet me een beetje denken aan dat oude PC spel The Incredible Machine. Maar dan voor audio dus.

Back