Roland jx8p

Nooit geprobeerd, maar het zal vast wel werken hoor. Ik had een PG800 en toen lag de jx8p echt open (om het zo maar te noemen). De PG800 is leuk, en redelijk noodzakelijk, maar ik heb bij mijzelf gemerkt dat de uitdaging om de jx8p te progammeren er af gaat. Het word een beetje te makkelijk zeg maar.

Het klinkt debiel, maar zonder de pg800 vond ik hem eigenlijk leuker. Ik vond het er eigenlijk ook echt niet uitzien dat extra kastje op je synth.

Ik vind een JX8P überhaupt er niet uit zien. Als ik er een zie dan denk ik altijd aan een surf plank. Alleen het display is cool. Net zo als een Ensoniq ASR. Ik heb er echter nooit mee geklooid.. JX3P ziet er veel mooier uit. Ook nooit mee geklooid.. Moet maar niet te veel zeggen.. Straks worden die dingen ook over rated. Net zo als die Juno 60 .. :doei:

De combi JX-8P / PG-800 is inderdaad erg lelijk. Programmeren van een 8P zonder PG-800 is als het bouwen van een zeilschip in een fles.

Mwah, ik vond dat ook wel meevallen om eerlijk te zijn. Als je nou precies weet welk geluid je wilt is het echt makkelijk te doen. Het "tweakgehalte" gaat wel onwijs omlaag zonder de PG800.

Ik vind een JX8P überhaupt er niet uit zien. Als ik er een zie dan denk ik altijd aan een surf plank. Alleen het display is cool. Net zo als een Ensoniq ASR. Ik heb er echter nooit mee geklooid.. JX3P ziet er veel mooier uit. Ook nooit mee geklooid.. Moet maar niet te veel zeggen.. Straks worden die dingen ook over rated. Net zo als die Juno 60 .. :doei:

Jup. De JX serie gaat nog zwaar hypen op deze manier. Ik kocht een JX voor 200 euro een jaar geleden. Binnenkort 400 euro voor dit brute monster. En de PG200 is onvindbaar... helaas. Al een jaar aan't rondzoeken, vind er nergens één.

Item 150390271273 op ebay: MKS 30 met programmer, current bid is 199 dollar geloof ik, dus met een betje geluk heb je een cheapy programmer met mks30 erbij..

then again.. de prijs zal nog wel een beetje stijgen, maar proberen kan altijd he ;)

Die JX8P zijn er zo veel van verkocht. Dat ik denk dat die niet snel veel duurder zie worden en de manier van editing vinden veel mensen ook niet ideaal. De de grote van die bak is ook iets waar veel ook niet op zitten te wachten.

Voor die Juno 60 hype had ik m,n Juno 60 al weer weg gedaan. Ik had ook niet verwacht dat die dingen 2 keer zo duur zoude worden.. Snap toch niet dat die dingen zo veel waard zijn. 350 zijn ze wel waard in super staat. Maar meer ook niet. Moet ook nog een dbc kistje achter. :W

Item 150390271273 op ebay: MKS 30 met programmer, current bid is 199 dollar geloof ik, dus met een betje geluk heb je een cheapy programmer met mks30 erbij..

+ $193,77 verzending

+ de douane lust ook nog wel een eury of 50

Deze keer zit het beetje geluk voor cheapy er niet in ;-)

Gr.

Vic
Verzending:US $193,77UPS Worldwide SaverMeer diensten bekijken
Verzending:US $193,77UPS Worldwide SaverMeer diensten bekijken

De JX8P is in tegenstelling tot de JX-10 wel via sysex te tweaken!

Ik heb er eentje gehad en kon met behulp van m'n Kenton Spin Doctor alle parameters realtime aansturen. Volgens mij kun je op de site van Kenton de file daarvoor downloaden.

Er komt hier binnenkort weer een JX8P aan en de Spin doctor heeft bij mij een upgrade gemaakt naar een Kenton controlfreak.

Waarom de JX8P wel op deze manier aangestuurd kan worden en de JX10P niet vindt ik wat vreemd, het weerhoud mij er in elk geval van om een JX10P te kopen.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar zou een JX8P in combinatie met een BCR-2000 ook niet werken?
Die BCR-2000 kab via de midi learn toch ook met sysex overweg. Met de alpha juno's schijnt dat bv prima te werken.

In elk geval vindt ik een JX8P die realtime te tweaken is, best een interessante synth, zonder is een stuk minder.

De jx8p met pg800 kun je zelfs met de pg800 in realtime all sysex parameters opnemen!

Plastic dreams? (walgelijke vent die robin alberts trouwens) is gewoon een preset van de jx8p. Druk op de knop musicbox, op de display verschijnt dan ook musicbox, daarna beweeg Uw linker of rechterhand helemaal naar links op het toetsenboard en drukt subtiel doch stevig op de meest linkse witte toets en U hoort een overbekend geluid..

Bij mij gaat deze bak niet weg in ieder geval, destijds, jaar of 15 geleden, gekocht voor 700 gulden met pg800 en tasje.

Als de JX8P net zo klinkt als de JX10, koop dan alsjeblieft een JX3P 8)
Ik heb een aantal jaar een JX-10 met PG800 gehad maar vond het allemaal maar slapjes klinken. Ik ben nu 10x gelukkiger met de JX-3P en Juno 60.
De JX3P lekker gritty en de Juno 60 lekker lush. IMO niet overrated!!!

Ik heb mijn JX8p voor 180 euros gekocht, in maart van 2008. Niet in top cosmetische staat, maar toch. Geen geld voor zo'n fijne synth. Programmeren vind ik geen probleem met dat schuifje trouwens, een BCR2000 schijnt het ook te doen dus misschien schaf ik die nog wel eens aan. Ik heb nu een PC-jx8p editor (software PG-800) maar die gebruik ik eigenlijk nooit. De mooiste strings haal je eruit trouwens.

Ze moeten er allemaal aan geloven. Poly800, Poly61, JX3p, JX8p, Alpha Juno's, al die "budget" analoogjes schieten enorm in prijs omhoog omdat de vorige generatie (Juno's, Polysix) inmiddels als "duur" te klasseren valt. Jammer, maar je doet er niks aan. Overigens vind ik het op marktplaats en op synthforum over het algemeen nog wel meevallen, maar op Ebay zie je af en toe de meest idiote prijzen.

Nou ik zie nog helemaal niks gebeuren, de Alpha en de 106 zijn meer dan 100 euro gemiddeld goedkoper geworden! Een JX8P is gewoon een betaalbare aanvulling op je analoge polyfonie, maar het is niet zo'n hele spannende bak verder. Zou hem ook niet verkopen als ik hem had denk ik.

Misschien valt het in NL nog een beetje mee dan.

ik zie de jx8p ook nog niet stijgen, meestal gaan ze voor 200/250 weg en dat vind ik niet meer als normaal eigenlijk.

Als de JX8P net zo klinkt als de JX10, koop dan alsjeblieft een JX3P 8)
Ik heb een aantal jaar een JX-10 met PG800 gehad maar vond het allemaal maar slapjes klinken. Ik ben nu 10x gelukkiger met de JX-3P en Juno 60.
De JX3P lekker gritty en de Juno 60 lekker lush. IMO niet overrated!!!

Er is inderdaad een duidelijk verschil aan te merken tussen de 3p en de (in mijn geval) MKS70. Voor mij is het geen of/of verhaal, maar heb ze dus maar beide aanschaft uiteindelijk.

Hoe lekker de JX3P ook klinkt, een groot nadeel vind ik dat je hem niet via de programmer kan tweaken als hij in de midi stand staat.

Overigens kan de MKS70 ook behoorlijk vet klinken.. wel anders dan een 3p.. ik denk dat hij wat gedefinieerder klinkt, wat luxer wellicht.

Hier een voorbeeldje om te illustreren hoe expressief een MKS70 kan zijn.. soms lijkt het wel een poor mans CS80 (ik speel niet zo best, maar het gaat om het idee).

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die cobra's bite van mij kennen, de lead is de jx-8p. Overigens heb ik ook een release gedaan als turquoise - geigerzeller, die lead is ook de jx-8p.

Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die cobra's bite van mij kennen, de lead is de jx-8p. Overigens heb ik ook een release gedaan als turquoise - geigerzeller, die lead is ook de jx-8p.

De JX-8P stond ook altijd in menig gabberstudio vroeger, je kunt wel horen waarom, precies dat 'we have arrived' soundje :luv:

Is dit nou gedaan met een PWM door sync te gebruiken truc of zit er juist crossmod in?

Back