drum sampling: automatische aanmaken van losse samples?

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hey

Ik heb een aantal drumsynths (hardware) gesampled zodat ik de losse samples ook in m'n soft samplers kan gebruiken.
Nu vroeg ik me af of er een sample editor bestond die automatisch uit 1 lange audiofile (waarin allemaal losse samples zitten: kicks apart, snares apart, ...) aparte drumsamples kan maken. Dus op basis van bv. geluid/stil nieuwe sample aanmaken.

Het is echt een enorm werk om alle audiofiles handmatig te knippen tot losse samples en dan nog eesn apart te bouncen naar wav/aiff samples.
Ik heb het er wel voor over, maar moest er een automatische slicer of zo bestaan, let me know :)

Nu ga ik verder knippen aan m'n 400 samples .... :D

Zo'n slicer heb je binnen FL Studio. Werkt erg simpel en goed + je kunt elk stukje een naam geven / slepen naar een channel en dan wordt er voor ieder stukje een aparte toets aangemaakt. Wellicht kan dit met de demo gedaan worden.
Wave > slice erin en die 2 stukjes zijn direct apart afspeelbaar met toetsen.

ik weet niet of soundforge ook op de mac leverbaar is, maar ik doe dat met soundforge dus.
Vorig jaar zo 350 stuks TR 909 samples los laten knippen en doe het nu vaak met losse kicks met verschillende instellingen die ik in één ruk heb opgenomen.

Je kunt ook ReCycle proberen, maar dan moet je wel een oude Mac hebben denk ik. Die kan ook gelijk de groove vinden van een loopje.

Als je in Logic werkt en een lange audio hebt met losse hits, kies de optie strip silence om er losse hits van te maken.

Voor het maken van rex files heb je inderdaad ReCycle o.i.d. nodig.

Back