Wave edit programma om............

HUEY

A flying legend
Hoi,

Ik ben op zoen naar een programmatje waar ik makkelijk van veel wav-samples in 1 keer 1 grote wav file kan maken, waarin al deze samples achter elkaar staan.

Doel: Ik wil van losse drumsamples makkelijk 1 wav-file kunnen maken om hem in Recycle in te kunnen laden, te slicen om vervolgens naar mijn hardware sampler sturen. Op deze manier hoef ik niet handmatig program's en keygroups aan te maken. Recycle (2.0) is het enige programma wat dit automatisch doet.

Als ik meerdere files in 1 keer open in wavleab, opent deze elke sample in een aparte screen.
Ik kan wel "import sample" gebruiken en deze sample importeren aan het eind van een reeds ingevoerde sample, maar dit is tijdrovend en volgens mij bestaat er wel iets wat dit in 1 keer doet

Wie heeft er een tip

greetz

Hoi,

Ik ben op zoen naar een programmatje waar ik makkelijk van veel wav-samples in 1 keer 1 grote wav file kan maken, waarin al deze samples achter elkaar staan.

Doel: Ik wil van losse drumsamples makkelijk 1 wav-file kunnen maken om hem in Recycle in te kunnen laden, te slicen om vervolgens naar mijn hardware sampler sturen. Op deze manier hoef ik niet handmatig program's en keygroups aan te maken. Recycle (2.0) is het enige programma wat dit automatisch doet.

Als ik meerdere files in 1 keer open in wavleab, opent deze elke sample in een aparte screen.
Ik kan wel "import sample" gebruiken en deze sample importeren aan het eind van een reeds ingevoerde sample, maar dit is tijdrovend en volgens mij bestaat er wel iets wat dit in 1 keer doet

Wie heeft er een tip

greetz

dat kan wel in wavelab maar dan moet je een nieuw audio montage aanmaken, daar al je samples in importeren achter elkaar op een spoor en dan renderen naar een nieuwe wav.

succes!

een tip :eureka:

allemaal leuk die automatisering (...) maar je kunt tóch beter handmatig de startpunten van je (vooral drum-) samples instellen, dan 't aan Recycle overlaten. Mijn ervaring is dat Recycle dit niet zo strak kan als een mens... Mits je op zoek bent naar een groove uit de categorie Toevalstreffers ;)

Bedankt allemaal mensen,

Vanavond en van het weekend weer genoeg stof om uit te proberen en te vergelijken of ik het beter kan dan Recycle.......:-)

Uiteraard werkt een software drumsampler makkelijker in het gebruik, maar ik had eens zin om het weer lekker ouderwets te doen. Akai sampler onder het stof vandaan gehaald, iedere drumsound een aparte uitgang en op een aparte ingang op mijn analoge mixer en daarop lekker klooien.

thanks

Back