NI Kontakt 4 vs Structure in PT8

bel20

Registered Abuser
Ik ben van plan om een software sampler te kopen. Ik werk met PT 8 en zit nu te twijfelen tussen de twee volgende:

• NI Kontakt 4
  • Digidesign Structure

Ze kosten evenveel, dus dat kan al geen doorslag geven, ik heb wel een specifiek vraagje:

In PT8 kan je een opgenomen spoor gewoon importeren (slepen) in Structure. Gaat dat ook met Kontakt? Want dit lijkt me nu echt erg handig.

Mensen die beide kennen mogen natuurlijk steeds pro's en contra's weergeven.

't Zou leuk zijn moesten jullie me wat info kunnen geven, want internet bracht me niet echt veel bij.

Ter info: een sampler moet bij mij vooral dienen om eigen samples te spelen. De grootte van de bijgeleverde library is voor mij dus niet echt een argument.

Alvast bedankt.

Ik zit daar ook tussen de twijfelen en ga waarschijnlijk voor structure kiezen. Is mss wel niet zo uitgebreid als kontakt, maar het slepen rechtstreeks uit een sessie vind zo snel werken, dat dat voor mij de doorslag geeft.

Heb Kontakt 4 (komplete 6) en Structure Le (zat in de MP Toolkit)

Structure LE heeft natuurlijk niet de functies die Structure heeft, maar ik merk aan Kontakt dat daar jaren evolutie in zit. Alles is doordacht. Structure staat wat dat betreft nog wat in de kinderschoenen. Al is de integratie in PT bij Sturcture wel wat dieper. De library van Kontakt is lichtjaren beter dan die van Structure.

Ik denk dat Kontakt op dit moment nog de betere keuze is, Stucture heeft nog wat tijd nodig.

Back