wat is een goede microfoon voor de MicroKorg?

Tinnitus

Nieuwkomer
bij de MicroKorg kwam zo'n goedkoop microfoontje. die ben ik kwijt, nooit gebruikt ook. nu wil ik wel wat proberen met de vocoder die in de MK zit.
wat is hiervoor (niet duur graag) een goede oplossing? de MK heeft ook geen standaard microfoonaansluitingen...

Statief? Maakt niet zoveel uit: van een 10tje tot enkele tientjes
'k Zou niet de lichtste nemen (qua gewicht), als je de stang helemaal uitschuift en dan de Shure er aanhangt wordt ie misschien een beetje instabiel: die shure is niet echt een lichtgewicht.

BTW, de MicroKORG heeft volgens mij een mini-jack aansluiting voor de mic, toch?

@Zoidsity: Daar staan geen handige tussen. Het liefst wil je er natuurlijk eentje die 'onder' de Microkorg kan staan zodat het verder geen ruimte in neemt. Dat maakt de standaard mic van de Microkorg zo handig, dat ie nauwelijks ruimte in neemt. ...als ie niet zo brak was...

BTW, de MicroKORG heeft volgens mij een mini-jack aansluiting voor de mic, toch?

Maar ook een normale jack.

Plaatje via google.

Attachments

• microkorg_rear01.jpg
    microkorg_rear01.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 91
ok bedankt! alleen wat ik bedoelde was dat de MK geen "normale" aansluitingen voor microfoons heeft. dat zijn namelijk meestal geen jack aansluitingen...

Jij bedoelt een XLR aansluiting? Niet nodig, gewoon een XLR-jack kabeltje en knallen maar!

Maar ook een normale jack.

Plaatje via google.

Verhip zeg.. :D

Nooit goed aan de achterkant gekeken (maar ik heb 'm zelf dan ook niet; een maat van me wel..dat dan weer wel)

Volgens mij kan je elke microfoon daarop aansluiten, er bestaan toch xlr-jack kabels? Dus gewoon even zoeken nr een goedkoop microotje en gaan! wel voor zorgen dat er geen feedback (geluid van de boxen terug in de micro) door loopt..

Back