Sander02
Gepokt en gemazeld
Hoi,
Ik zou graag de (channel-)aftertouch van m'n JX10 willen gebruiken om dingen aan te sturen in plugins.
In dit geval, het volume van een instrument uit m'n Edirol Orchestra.
In Edirol kan je zowat aan elke knop een CC toe wijzen, zo ook het volume van 1 instrument.
Echter is het met Aftertouch zo, dat die geen controller nummer heeft.. hoe dat precies zit is me een raadsel (vind het vreemd maargoed)
Wat ik dacht te bereiken met de logical editor, tot nu toe :
- de Transformer (logic editor) zet ik als "Insert" op een midi-kanaal, die als input m'n JX10 heeft en als output m'n Edirol plugin
- de Transformer zet ik in "Transform" modus.
- ik maak een event aan : "Type is" met als Filter Target de aftertouch (die snap ik nog)
- als Action Target kies ik "Type" met als parameter "Controller"
OK
- dan een "Value" event.. dacht ik, maar hier loop ik vast, het werkt niet.
hoe kies ik dan welke controller + welke values?? kom er niet meer uit
iemand enig idee wat ik fout doe?
In de handleiding staat bij "Type" (van de action targets) beschreven :
Prachtig, dat is precies wat ik wil, maar verder helpt de handleiding me niet..grrr
Ik zou graag de (channel-)aftertouch van m'n JX10 willen gebruiken om dingen aan te sturen in plugins.
In dit geval, het volume van een instrument uit m'n Edirol Orchestra.
In Edirol kan je zowat aan elke knop een CC toe wijzen, zo ook het volume van 1 instrument.
Echter is het met Aftertouch zo, dat die geen controller nummer heeft.. hoe dat precies zit is me een raadsel (vind het vreemd maargoed)
Wat ik dacht te bereiken met de logical editor, tot nu toe :
- de Transformer (logic editor) zet ik als "Insert" op een midi-kanaal, die als input m'n JX10 heeft en als output m'n Edirol plugin
- de Transformer zet ik in "Transform" modus.
- ik maak een event aan : "Type is" met als Filter Target de aftertouch (die snap ik nog)
- als Action Target kies ik "Type" met als parameter "Controller"
OK
- dan een "Value" event.. dacht ik, maar hier loop ik vast, het werkt niet.
hoe kies ik dan welke controller + welke values?? kom er niet meer uit
iemand enig idee wat ik fout doe?In de handleiding staat bij "Type" (van de action targets) beschreven :
Allows you to change an event from one type to another, e.g. transform aftertouch events to modulation events
Prachtig, dat is precies wat ik wil, maar verder helpt de handleiding me niet..grrr