Hip Hop stukje waar ik mee bezig ben

C-Code

Addicted to Breaks
Dit is een hip hop loopje waarmee ik bezig ben:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/check1.mp3

Voor de cats die willen weten waarmee het gemaakt is:

Voor de drums en de funk sounds: Emu esi 4000 turbo (sampler)
Voor de bass: Novation Supernova 1 & CS1x
Mijn masterklavier: Yamaha CS1x
Mengtafel: Mackie CR1604
Compressor: Behringer Composer
Software used: Cubase SX, Recycle en Soundforge 6.0

De funk sounds zijn bit by bit gecut van de track: Skunk Juice van
"the pazant brothers" uit 1974

Jaman, relaxed..... Gooi er een "beetje ontstemde analoge portamento lead met een snelle lfo op de pitch" overheen, voor het echte Mike&Rich idee, dat zou echt te gek zijn, het is nu nog een beetje kaal. Misschien de beats een beetje filteren, meer funken meer funken!

Zeker relax, maar toch een noot..

Ik neem aan dat het de bedoeling is om er een rap over heen te gooien en dan denk ik dat het misschien een beetje druk word. Dat Flanger-achtig effect eist veel aandacht op bij mij.

:okdan:

Fonkie shit man!

Money Mark Hammond orgeltje er over...en je hebt een Beastie Boys track!

Ja, ik zie dit helemaal zitten :)

R.

Klinkt zekers niet slecht....lekker fonky.....

Alleen 1 ding zou ik veranderen, die snare klinkt wat mij betreft iets te jaren 80, ik zou een iets "scherpere" of kortere snare gebruiken, verder alles kewl....

Keep up the HIPHOP....

Tuurlijk smaak, daarover valt niet te twisten toch......

Of anderen het nou wel of niet leuk vinden...het gaat erom wat je er zelf van vind....

Origineel geplaatst door C-Code
Das lekker kort door de bocht. Zal wel een kwestie van smaak zijn dan :doei:

Om eerlijk te zijn, vind ik deze track ook niet geweldig. De gebruikte technieken zijn goed, zoals het verknippen van de samples a la Mantronix, maar de samples vind ik niet zo mooi. Zo vind ik de drums veel te clean. Ze missen die typische sound van de jaren '70 breakbeats. Nu klinkt het meer als een Rock/HipHop fusie.

Dit is natuurlijk allemaal prima als dit jouw stijl is, maar ik zou ook weleens een traditionele HipHop beat van je willen horen.

Ik ga 'em vanavond beluisteren. Ben benieuwd... :)

Back