indische kleine harmonium

Status
Please reply by conversation.

Woefje

Ouwe rot
halloo mensen
Het is geen synth ik weet het, maar heeft er iemand misschien eentje?

Ik wil aan het eind van deze maand eentje aanschaffen rond de 250€
Dus als iemand ermee uitgespeeld is! koop ik hem graag van je! : )

GRoetjes!

Woefje

Je bedoelt zo iets?
Voor die prijs koop je ze wel nieuw hier in Den Haag.

Wout

Attachments

• harmonium.jpg
    harmonium.jpg
    51,1 KB · Bekeken: 85
ik heb er twee, een ervan wil ik wel verkopen. het is een oude uit 1944, twee sprekende stemmen (8 en 4 voet) en tremolo. vrij standaard. aangezien hij zo oud is lekt hij wel een heel klein beetje. op te halen in den haag.

Attachments

• DSC05580.JPG
    DSC05580.JPG
    590,1 KB · Bekeken: 72
nee, tremolo. geen Vox Humana / Aeolus Harfe zoals bij een westers zuigwindharmonium gebruikelijk is. (een licht ontstemde sprekende stem)

gewoon tremolo. dat hebben die indiase dingen eigenlijk altijd. niet dat ze het vaak gebruiken, maar dit soort dingen zit er op voor de leuk, omdat het kan. net als negen tot 11 knoppen voorop, driekwart ervan is meestal loos.

de tremolo werkt doormiddel van een klep die door een lichte veer tegengehouden wordt. zodra er lucht door geperst wordt (de klep omhoog gaat dus) wordt de klep weer naarbeneden geduwd.

de tremolo wordt bij indiase harmonium ook vaak vibrato genoemd (verbaast me niks, dat wordt zo vaak door elkaar gehaald)

Okay!
Dus het afnemen-toenemen van het volume, zoals op de Fender Rhodes.
Bij de Hohner Tremolo mondharmonica zijn er twee licht ontstemde rijen tongen die een bij de synth gebruikelijke 'beating' veroorzaken, maar dat doet dit instrument dus niet.

Weer wat geleerd :)

Wout

Heb er eentje voor je. Eenvoudig, goed en op toon EN niet te oud. 75 EU Amsterdam PM of mail me maar...

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier toch wel om een India's orgeltje, dus uit India en toch niet Indisch, zoals de topic eigenlijk luidt, want dat is eigenlijk Indonesië...

Wout

indisch harmonium Yudhistera

indisch harmonium Yudhistera

Hi. Mijn harmoiun is heel vals en kon geen nieuwe uit India meenemen. Graag contact als je het nog hebt.
greetz
mayon

Mayon, als je op de naam van iemand links naast de posting (meestal boven het plaatje) dan krijg je een drop-down menuutje, waarin de tweede keus een Persoonlijk Bericht is. Dat is een manier om een telefoonnummer te sturen. Je weet nooit wie dit allemaal leest en dat zijn meer dan de gebruiker van het forum die jij wilt bereiken. Google je naam maar ens en wedden dat nu je postings hier naar boven komen...

Voorstel: PB je telefoonnummer naar Yudishtira,
Daarna ga je naar die post terug en klik je op edit. Dan kan je het nummer verwijderen.

En als je dat gedaan hebt haal ik deze post ook weer weg.

Wout

Mayon, als je op de naam van iemand links naast de posting (meestal boven het plaatje) dan krijg je een drop-down menuutje, waarin de tweede keus een Persoonlijk Bericht is. Dat is een manier om een telefoonnummer te sturen. Je weet nooit wie dit allemaal leest en dat zijn meer dan de gebruiker van het forum die jij wilt bereiken. Google je naam maar ens en wedden dat nu je postings hier naar boven komen...

Voorstel: PB je telefoonnummer naar Yudishtira,
Daarna ga je naar die post terug en klik je op edit. Dan kan je het nummer verwijderen.

En als je dat gedaan hebt haal ik deze post ook weer weg.

Wout

Bericht door een moderator:
Beter kan ik het niet uitleggen en daarom laat ik je bericht ook nog even staan.
Ik heb de persoonlijke gegevens verwijderd, verdere afhandeling graag via PB. Dank u! :)

Status
Please reply by conversation.
Back