klein goedklinkende mengtafel 8 a 12 kanalen

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een klein mengtafeltje om wat hardware door mijn converters te jagen.
Nu had ik zo'n Yamaha mg12 mengert maar die klonk heel slecht. Zelfs wanneer ik 1 geluid door die tafel naar de converters route, hoor ik duidelijk audioverlies.

Wat voor mengtafel klinkt nou wel iig goed genoeg om een signaal te routen(eq en summing is minder belangrijk)?
Liefst onder de 200 euro.

Je zou kunnen kijken voor een Mackie 1402 VLZ Pro. Ik heb m zelf ook als live tafel en ik vind hem vrij neutraal klinken....is gewoon een analoge mixer met 14 kanalen en 2x aux. Moet je kunnen scoren voor onder de € 200,-.

Een aantal dingen in de signal flow vind ik wat minder bij mackie, maar idd zou kunnen.
En die spirit compact series, of tapco's?

Ik ben opzoek naar een klein mengtafeltje om wat hardware door mijn converters te jagen.
Nu had ik zo'n Yamaha mg12 mengert maar die klonk heel slecht. Zelfs wanneer ik 1 geluid door die tafel naar de converters route, hoor ik duidelijk audioverlies.

Wat voor mengtafel klinkt nou wel iig goed genoeg om een signaal te routen(eq en summing is minder belangrijk)?
Liefst onder de 200 euro.

wordt al weer moeilijk met 200.-
maar egte goede is bv een mix wizzard vanallen heath
kost wel wat
daar komt quality / sound om de hoek kijken

niet by die mg yammie mixertjes

Met een Behringer ipv een Yamaha schiet de topicstarter, naar mijn mening, niks op. De Yamaha is zelfs stukker beter dan een Behringer.

Er is wel degelijk verschil in soort mixer tussen een Behringer en Mackie/Soundcraft. :engel:

Dan maar Mackie, maar heb je voor onder de 200 euro een 12 kanaals daarvan?

ik heb een oude (v1) WZ12:2 en dat is echt een fijne mixer. klinkt goed en echt stevig gebouwd. tweedehands voor 400 - 500 te vinden lijkt me.

Wat is er mis met 'een aantal dingen in de signal flow vind ik wat minder bij mackie'?
Ik ben ontzettend tevreden met mijn 1402vlz, is super flexibel (oa de auxen en alt3/4). Kleine broertje 1202 is zeker 2e hands onder de 200 te vinden. Feedback heeft in de opruiming de 802VLZ 8 kanaals voor 150 euro. Beter vind je volgens mij niet voor dat geld.

Wat is er mis met 'een aantal dingen in de signal flow vind ik wat minder bij mackie'?
Ik ben ontzettend tevreden met mijn 1402vlz, is super flexibel (oa de auxen en alt3/4). Kleine broertje 1202 is zeker 2e hands onder de 200 te vinden. Feedback heeft in de opruiming de 802VLZ 8 kanaals voor 150 euro. Beter vind je volgens mij niet voor dat geld.

Precies...ik snap het niet helemaal hoor......de TS vraagt specifiek naar een tafel onder de € 200,- dan is de 1402 of 1202 zeker geen verkeerde keus en zeker wel te vinden voor rond dat bedrag.
Die Behringers zou ik links laten liggen, had ie net zo goed die Yammie kunnen houden.

voor dat bedrag kan je zeker een mackie of soundcraft spirit vinden.
alleen vind ik zelf de mackies niet lekker klinken. maar flexibel zijn wel wel inderdaad.

Welke zou jij dan kiezen elektrovolt? Ik nijg naar de Soundcraft dan alhoewel ik niet super ontevreden ben met m'n Mackie.....maar we moeten ook geen appels met peren gaan vergelijken.

ps waar is de topicstarter in dit geheel?;)

de soundcraft M8 bijvoorbeeld, ik weet niet wat die tegenwoordig doen. zelf heb ik nog een spirit E8 die ik voor live gebruik, simpel, voor live prima. maar de preamps zijn matig, de EQ is minder en verder minder goed gebouwd. de E8 is dan ook een heel goedkope, de opvolger is de EPM serie dacht ik.

nog een leuke: fostex model 450 serie. ik had de model 454 bij de model 80 8 sporen recorder. groot ding voor een 8 kanaals, maar klonk goed, strakke -niet te heftige EQ genoeg auxen en 4 bussen. die kom je niet heel vaak tegen, maar voor rond de 200 euro vind je er wel een. als hij compacter was dan had ik hem gehouden !

ik heb een behringer 1204FX te koop staan. 160 euro en hij is van jou. incl doos en alles

Back