Muziekstijl

expossy

Nieuwkomer
He mensen...

Zeg wie kent er niet SaintGermain (goed geschreven toch)? Ik heb veel muziek van hen gehoord en van het mannetje erachter (Ludovic Navarre). Maarreh, kan iemand me vertellen hoe je die muziekstijl noemt? De meeste nummers zijn wel onder te verdelen in hetzelfde genre, lijkt me, maar welke?:confused:

Is het Dub?
Is het Lounge?(Alles heet tegenwoordig Lounge als het niet agressief is:frons: )
Is het Jazzclub?
Is er geen naam omdat het het begin is van bijv. Club?

Ik vind het helemaal geweldig, hoe vaak kom je dancemuziek tegen die niet verouderd?

groeten, Expossy

is toch een beetje bossanova achtig met house invloeden?

ik weet eht niet, is wel origineel in ieder geval (of was :))

Re: Muziekstijl

Origineel geplaatst door expossy
Ik vind het helemaal geweldig, hoe vaak kom je dancemuziek tegen die niet verouderd?

Ik vind het eigenlijk nog een beetje te vroeg om te zeggen dat SaintGermain niet veroudert (of zal verouderen). Hun LP uit 1996 ken ik redelijk goed en die klinkt wel degelijk een beetje gedateerd naar mijn mening. Neemt niet weg dat ik die nog steeds wel heel lekker vind. The Excursions Beyond The Ultraworld van The Orb klinkt bijvoorbeeld ook verouderd (al 12 jaar oud), maar blijft ondertussen tijdloze muziek. We zullen zien hoe St. Germain ut doet over 12 jaar....

En welk hokje het in moet? Ik hou niet van hokjes. Word ik claustrofobisch van! ;)

Volgens mij maken ze verschillende stijlen. 'Boulevard' was meer house dan 'Tourist'. De muziek is geinspireerd door jazz. Ze maken een loop en dan gaan ze het jazzy maken. Toch?;)

Origineel geplaatst door J-Run
Ze maken een loop en dan gaan ze het jazzy maken. Toch?;)

Als je het zo omschrijft, dan zijn die gasten van St. Germain eigenlijk heel simpel. Maar ja, het is wel zo: een loop maken en dan een trompetist en bassist ofzo erbij.

Re: Re: Muziekstijl

Origineel geplaatst door shortwave
The Excursions Beyond The Ultraworld van The Orb klinkt bijvoorbeeld ook verouderd (al 12 jaar oud), maar blijft ondertussen tijdloze muziek.

Oei, daar heb je het over mijn fova plaat aller tijden. Tenminste als je The Orb's Adventures Beyond The Ultraworld bedoeld..
Tijdloos product en super geproduceerd!

sorry, ff offtopic

Re: Muziekstijl

Origineel geplaatst door expossy
He mensen...

Zeg wie kent er niet SaintGermain (goed geschreven toch)? Ik heb veel muziek van hen gehoord en van het mannetje erachter (Ludovic Navarre). Maarreh, kan iemand me vertellen hoe je die muziekstijl noemt? De meeste nummers zijn wel onder te verdelen in hetzelfde genre, lijkt me, maar welke?:confused:

Is het Dub?
Is het Lounge?(Alles heet tegenwoordig Lounge als het niet agressief is:frons: )
Is het Jazzclub?
Is er geen naam omdat het het begin is van bijv. Club?

groeten, Expossy

Op een van zijn tracks noemt hij het zelf : "Deep under da ground house music"

Origineel geplaatst door shortwave
Als je het zo omschrijft, dan zijn die gasten van St. Germain eigenlijk heel simpel. Maar ja, het is wel zo: een loop maken en dan een trompetist en bassist ofzo erbij.

Arrgg ik had voorheen een bovenbuurman die van St gemain hield, ik hoorde urenlang dezelfde loop.. vandaar dat ik het nu klote muziek vind.. :(

Re: Re: Re: Muziekstijl

Re: Re: Re: Muziekstijl

Origineel geplaatst door Arv
Oei, daar heb je het over mijn fova plaat aller tijden. Tenminste als je The Orb's Adventures Beyond The Ultraworld bedoeld..
Tijdloos product en super geproduceerd!

sorry, ff offtopic
Is het niet zoiets van 'An ever pulsating brain that rules over the centre of the ultraworld'?...b

Origineel geplaatst door BasicSystem
Op een van zijn tracks noemt hij het zelf : "Deep under da ground house music"

hopelijk bedoelt ie niet 'underground'
als ik ergens knettergek van word is het wel die zouteloze k*tmuziek van saint germain in alle, maar dan ook alle kledingzaken/"hippe" kroegen/TV woonprogramma's/enzovoorts

Re: Re: Re: Re: Muziekstijl

Re: Re: Re: Re: Muziekstijl

Origineel geplaatst door Ferric
Is het niet zoiets van 'An ever pulsating brain that rules over the centre of the ultraworld'?...b

FF offtopic, want niet St. Germain related, maar just to get the record straight:

Het Album heet: "Adventures beyond the Ultraworld" en een van de tracks daarop heet: "An ever pulsating brain that's ruling from the centre of the Ultraworld..."

The Orb is far out!

En even ontopic: St. Germain = harstikke leuk en goed geproduceerd, maar is niet zo tijdloos, vind ik, als deze productie van The Orb.

Origineel geplaatst door Ferric
Juist! Die bedoel ik!

En die track is Far Out!

Om het nog even op St. Germain en muziekstijlen te houden: die track past in geen enkel hokje. Alleen het Orb-hokje ;)

En dat is een fijn hokje, hoor!

Die nieuwe SaintGermain plaat mag dan wel zijn doodgedraaid, maar dat doet toch niks af aan de origineel kwaliteit van die plaat? Ik vind hem 100% superrr, echt, retechill album, ik noem het jazzy-lounge-club, *D zo dat jullie het even weten

Origineel geplaatst door technomauriesje
Die nieuwe SaintGermain plaat mag dan wel zijn doodgedraaid, maar dat doet toch niks af aan de origineel kwaliteit van die plaat?

Oh, je hebt absoluut gelijk. Maar ik vraag me af of deze plaat over 12 jaar nog steeds zo superrr.. etc. is/klinkt. En niet in de vergetelheid geraakt. De CD ligt nu in de ramsj, het album van The Orb nog steeds niet. Dat zegt ook wat. En ook: Er zijn nog meer producers die zich op deze sound toegelegd...

Saint Germain,
daar ben ik ooit mn job eens door kwijtgespeeld...

maar k heb er wel een mooie bootleg aan overgehouden, rechtstreeks van de PA op DAT.

Laat dit dus een les wezen aan ieder die z'n job hem lief is :erm:
(...als je ooit bootlegs trekt, doe het dan héél stiekem)

Back