allen & heat zed14 aanrader?

Is de Alesis al genoemd? ze kunnen geen FX via USB opnemen maar wel het aantal kanalen simultaan, Werkt best leuk
Ik heb een Alesis Multimix 16 USB 2.0 je kunt er best leuk mee opnemen. En zag laatst dat deze tegenwoordig nieuw zo'n € 360,- kost. Weet niet of de kwalitei voldoende is. Ik vind hem goed zat het mooi maken doe je meestal toch wel in je DAW

Ik moet nu ook een mixer hebben, teveel hardware aangeschaft.
Zit te twijfelen tussen een ZED10 en ZED14, denk dat het de ZED14 gaat worden.
Ik gebruik nu veel de ext-in van mn gear, maar zit alweer op het maximum van wat ik met elkaar kan verbinden :P

Mackie valt af, slechte verhalen over de staat van het bedrijf & dat de mixers meer voor rock enzo geschikt is ( van horen zeggen ).
Soundcraft / Alesis en Behringer mixers wil ik niet hebben.

Ik heb momenteel een zed 14 te koop staan, dus bij interesse...

Waarom verkoop je 'm al na een maand?

Ik heb hem een maandje gebruikt en was er erg tevreden van.
Ik raad hem iedereen aan. Zowel voor studio als live. Ben fan van Allen & heath, ze brengen enkel kwaliteit uit en het ziet er nog eens mooi uit ook.

Ik had naast de ZED geen andere audio interface. Ik had toch wat meer nodig dan die master via usb.
Ik was eerst aan het denken om naast de ZED een firewire audio interface aan te schaffen.
Maar dan kwam er een m-audio nrv10 langs op het forum. Die volgens mij de twee combineert in een compacte vorm.
Voor mij is dit handig omdat ik mijn setup wel eens wil verplaatsen. (homestudio - repititie - ...)

Momenteel mis ik mijn 14 kanalen niet, (10 op de nrv) ik hoop dat het zo blijft.

Ik heb hier die zed10 en ik ben kwa sound erg blij ermee. Ik had hiervoor een soundtracs topaz, en die Zed doet kwa geluidskwaliteit (summing en eq) zeker niet onder. Maar damn wat een karige bak kwa functies. Er zitten niet eens mute knoppen op!!!! Ook is er maar 1 aux en hebben de stereo channels geen sweeps. Nu is dat ding gewoon te karig voor mij en daar baal ik van.

Naast de Zed heb ik de Yamaha MG series en de Soundcraft geprobeerd.
Kwa sound springt die Zed eruit. Maar fucking karig verder. Je kan echt zien dat corners hebben lopen cutten om het voor die prijs te
kunnen leveren.

UFX1604_P0AB3_Top%20Front_Web.png
vs
Review_ZED14_400.jpg

??? De Bahringer is hierboven ineens verdwenen ... en dus hier nog een maal

UFX1604_P0AB3_Reflective_web.png

Nu ook een belangrijke vraag omtrent die mixers. Hoe zit het met de klank van de EQ's van die verschillende merken?

Je kan liever beschrijven wat je zoekt. Er zijn zat merken die mixers hebben. Bovendien kleuren alle mixers een beetje op een andere manier

Je kan liever beschrijven wat je zoekt. Er zijn zat merken die mixers hebben. Bovendien kleuren alle mixers een beetje op een andere manier

Ik heb het over die 3 van deze topic. A&H Zed, Mackie, en de Soundcraft. Is het mogelijk om die 3 EQ's te beschrijven?

in een keer live 12 sporen opnemen kom je bij 'n adat interface uit.

die usb is wel handig als send return met een vst effectenbak ertussen, zit ook op die xone van a&h

in een keer live 12 sporen opnemen kom je bij 'n adat interface uit
...of een mixer die die optie heeft, bijvoorbeeld de zed-R16 of die behringer hierboven

Die ZED dingen heh... ik had er een. Weg gedaan en 'n oude A&H gekocht. Dan maar verotte inserts, want dat hebben oudere A&H's. Hij klinkt mij iets te schoon, die nieuwe. Ik zou voor 'n Soundcraft gaan als ik iets nieuws zou kopen.

Back