Finalizer express

op mn werk werken we met een digi002.. maar ik heb daar nog nooit externe gear op aangesloten, dus ik weet niet precies hoe het werkt.

in mijn eigen studiotje heb ik cubase met een hele zooi externe gear, dus het principe ken ik alleen..

als je je monitors in de finalizer stopt kun je het alleen niet meer bouncen he.. het moet terug pro-tools in als je het wilt bouncen MET finalizer.

Aight maar het is uiteindelijk gelukt bedankt voor je hulp.
Alleen spdif(digitaal)werkt nog niet echt,Maar daar kom ik wel achter.
want ik nu heb gedaan is vanaf mijn digi inputs 5/6 naar uitputs finalizer
en uitputs 5/6 naar me finalizer inputs dus heen en terug.

Op de masterfader als insert heb ik dus geen effect gekozen,maar i/o en daar de inputs gekozen waar mijn finalizer in zit 5/6 dus
En nu kan ik het aparaat gewoon optimaal gebruiken...:okdan:

Thnx

Wat ik trouwens met spdif heb gedaan is gewoon normaal aangesloten
en als digitaal binen laten komen dus ook me finalizer dat knopje dus wat je me liet zien
en er uit want je hebt een knopje helemaal rechts ook
ook er uit digitaal aleen ja ik zou niet weten krijg geen signaal.

Kan ook aan pro tools liggen ik weet bijv dat pro tools automatisch op internal staat.

En je kan het veranderen naar spdif aleen dat zegt hij elke keer lost comunication
en gaat hij weer terig naar internal automatich

Maar is geen probleem.
Want wil mijn liquid channel liever digitaal aansluiten
dus nu dat effe uit zoeken:okdan:

die delay is niet zo vreemd, de finalizer heeft tijd nodig om zn berekeningen te doen en dus komt het geluid met een delay terug in protools. wat je het beste kan doen is je mix naar bijvoorbeeld Bus 31-32 sturen, en een kanaal aanmaken met als input Bus 31-32 en als output SPDIF. dan maak je nog een kanaal aan met als input SPDIF, en als output de analoge output waar je speakers op zitten. op deze manier heb je nooit delay, want je luistert altijd door je finalizer heen.

een liquid channel heeft alleen spdif, dus wat je kan doen is je liquid channel via spdif aansluiten, en je finalizer via toslink (adat) aansluiten op je 003, als je dat al niet gebruikt. dan heb je ze allebei digitaal.

vergeet niet dat je als je je liquid channel ook digitaal in wil kunnen, de preamps niet mee doen, alleen de comps. de preamps kan je alleen via de analoge input bij...

Oke aleen het probleem met de finalizer is
als ik het aparaat digitaal aansluit,dus met spdif krijg ik geen signaal binnen.
en als ik het analoog aansluit wel....En daar kom ik eigenlijk niet echt uit.
Maar is er een groot verschil dan...tussen de finalizer met spdif aanlsuiten op de digi003 of gewoon analoog?
En hoe zit het eigenlijk met de pre amp digitaal aansluiten.want nu heb ik het gewoon met een xlr aangeslotenmerk je het verschil?

Trouwens ik heb zelf ook een lexicon pcm 91 en die heb ik ook via spdif proberen aan te sluiten..Maar daar kom ik ook elke keer niet uit.

Dus ik denk dat het gewoon aan pro tools ligt
dat ik daar bepaalde instelingen moet verichten
en niet alleen de interne clock op spdif zetten:P

hellooo
ja het is gelukt ik had die rood op rood en wit op wit:P
hahaha
Maar thnx hij is nu helemaal in top conditie klinkt ook wel leuk die finalizer.

:okdan:

Back