Als drumsynth is
µTonic erg goed. De interface ziet er erg speelgoedachtig uit, maar de klank is wel erg veelzijdig (diepe kicks, en allerlei blips & bleeps).
Verder zijn er de d16 bakjes natuurlijk, de 606 emulatie is niet duur, maar niet erg veelzijdig. Momenteel geven ze 50% korting, dus een bundel met al hun Roland X0X bakjes is momenteel 200 euro, niet overdreven vind ik.
De
AudioRealism ADM is ook wel geinig, en daar kan je ook eigen samples (en 909 sysex!) laden. Nogal voordelig als je ook een ander AR product hebt.
Waldorf Attack is ook wel goed voor IDM drumsounds, iets anders heb ik er nog niet echt uit kunnen halen. Vaak goedkoop 2de hands te vinden (meestal samen met andere Waldorf PPG & D-Pole)
Zelf gebruik ik meestal drumsynths uit Reaktor (Aerobic bv vind ik een erg fijne sound hebben) en die zijn natuurlijk allemaal gewoon te downloaden uit de User Lib, en kan je customisen indien je dat wil.
Tattoo ziet er goed uit, maar ik ben minder weg van de demo's die Chris Randall zowat dagelijks op de mensheid loslaat. Mist nog een beetje ooomph lijkt het, maar kan ook gewoon aan de preset liggen natuurlijk.