Goedkope/gratis drumsynth voor mac

Ik gebruik nu echt al jaren Drumatic. Ik ben overgestapt op mac, en helaas draait drumatic niet op mac.

Bestaat er nog zo iets, dat niet teveel kost?

Audio Damage Tattoo, van de frontpage, de prijs is nog niet beschikbaar.
Zijn er nog?

Als drumsynth is µTonic erg goed. De interface ziet er erg speelgoedachtig uit, maar de klank is wel erg veelzijdig (diepe kicks, en allerlei blips & bleeps).

Verder zijn er de d16 bakjes natuurlijk, de 606 emulatie is niet duur, maar niet erg veelzijdig. Momenteel geven ze 50% korting, dus een bundel met al hun Roland X0X bakjes is momenteel 200 euro, niet overdreven vind ik.

De AudioRealism ADM is ook wel geinig, en daar kan je ook eigen samples (en 909 sysex!) laden. Nogal voordelig als je ook een ander AR product hebt.

Waldorf Attack is ook wel goed voor IDM drumsounds, iets anders heb ik er nog niet echt uit kunnen halen. Vaak goedkoop 2de hands te vinden (meestal samen met andere Waldorf PPG & D-Pole)

Zelf gebruik ik meestal drumsynths uit Reaktor (Aerobic bv vind ik een erg fijne sound hebben) en die zijn natuurlijk allemaal gewoon te downloaden uit de User Lib, en kan je customisen indien je dat wil.

Tattoo ziet er goed uit, maar ik ben minder weg van de demo's die Chris Randall zowat dagelijks op de mensheid loslaat. Mist nog een beetje ooomph lijkt het, maar kan ook gewoon aan de preset liggen natuurlijk.

Die µtonic had ik ook net ontdekt. Is ook niet zo duur. wat zouden de beperkingen van de demo zijn?

Rolandbakken, daar heb ik zelf massa's samples van. Ik heb meer plezier aan mn geluiden te tweaken tot hij goed is, dan een bestaande klassieker. Maar toch bedankt voor de tip. kGa toch eens kijken wat dat kost (dit zit natuurlijk ook allemaal in de Live Suite, die nu aan een belachelijke prijs van 129 euro is - vor de upgrade van de gewone live natuurlijk)

Het enige wat ik mis momenteel in mn setup is een deftige kick, snare en wat leuke hats, die ik kan aanpassen... om samen te gebruiken met vooral veel gesampled materiaal.

Ik was altijd HEEEEL content van drumatic... helaas niet op mac.

Beperkingen van µTonic is een Robot-stemmetje die op gegeven tijdstippen je eraan vermeld dat je je product moet registreren. Redelijk irritant :)

net niet irritant genoeg om eens ff t eproberen of het iets voor je is ! ;)

Ik vind die µtonic niet echt super voor de 'regular' kicks en snares...

Ik vind het leuker om, zoals bij drumatic, al voorgeprogrammeerde drumsounds te hebben, die je kan finetunen, meer punch, meer noise, de envelope aanpassen, enz...

Ik denk dat die Audio Damage Tattoo mss iets is wat betaalbaar blijft?

Ik denk dat die Audio Damage Tattoo mss iets is wat betaalbaar blijft?

Zal zeker betaalbaar worden, al zei Chris dat het wat duurder zal worden dan hun effecten, maar niet teveel. Denk dat je voor hetzelfde geld afgelopen weekend Reaktor had kunnen scoren, met oneindig meer mogelijkheden, waaronder ook goed te tweaken en klinkende virtuele drumdoosjes...

Jammer dat het toch die richting uitgaan qua prijs.

Waarom niet reaktor: teveel mogelijkheden. Ik wil eenvoud.

Ik wil een tweakbare drumsynth. Ik kan gerust zelf drums maken met de hardware-software synths die ik heb, maar ik heb geen boodschap aan van nul af opbouwen.

Jammer dat het toch die richting uitgaan qua prijs.

Waarom niet reaktor: teveel mogelijkheden. Ik wil eenvoud.

Ik wil een tweakbare drumsynth. Ik kan gerust zelf drums maken met de hardware-software synths die ik heb, maar ik heb geen boodschap aan van nul af opbouwen.

1 van de premade drumsynth ensemble's voor reaktor is toch net zo eenvoudig als een normale plugin?

Eén van de misvattingen van producten als reaktor is vaak dat je dingen MOET bouwen. Je kunt natuurlijk ook gewoon de user library leegroven en gebruik maken van de duizenden geweldige dingen die daar beschikbaar zijn.

Reaktor is kwa drumsynthese 1 van de krachtigste software tools die je zult tegenkomen.

DKS Pro en uTonic zijn overigens ook erg fijne plugins.

Ja dat vind ik ook, als je bv aerobic bekijkt, dat is een van de beste drumsynths ever, maar niemand kent 'm omdat 'reaktor = complex'. Niet dus, gewoon ensemble laden, klaar! Maar ja, zo blijft het lekker best kept secret :) Er zitten ook hele simpele ensembles bij, en hele complexe...

Maar goed, die andere twee (DKS Pro & µTonic) zijn zeker ook leuk!

kvind microtonic helemaal niet leuk eigenlijk... prachtig om helemaal zelf klanken te gaan maken, maar neit voor wat ik het wil gebruiken.

Ik leg het beter uit: ik wil een eenvoudige tr 808 - tr 909 clone voor de meest basis drumgeluiden die ik in mijn muziek gebruik.
Ik heb massa's samples, maar sinds ik Drumatic gebruikte, waar ik diezelfde sounds had maar ze toch een béétje naar smaak en nummer kon aanpassen, heb ik geen zin meer in die gedownloade samples. Het geeft ook toch echt nooit hetzelfde resultaat als een volledig aangepastte 808 snare of kick.

Dus: simpele 808 - 909 clone voor weinig die draait op Mac OS 10.6

+1 voor Reaktor: Aerobic en Sinebeats

Persoonlijk zou ik wachten op Tattoo of een keuze tussen de drumbakjes van D16.

Die Tattoo ziet er idd demaks uit ! Denk dat ik me die ook wel ga aanschaffen!

Back