Bestaat dit wel??

c20h25n3o

Sync erin, acid eruit
Hoi,

ik heb een setup van 4 drumcomputers en 2 synths, tevens 3 effectapparaten. Met mijn huidige mentafel ('n oude samick uit de jaren '80) heeft maar één send-return. Ik zou graag willen dat ik mn T-resonator en mn distortion op kanaal 1 kan gebruiken, maar even later de dist. op kanaal 6.

Bestaat er een mixer met een stuk of 8 kanalen en meerdere effect send-returns?? Analoog/digitaal maakt niks uit....
Wat kun je me aanraden?

Alvast bedankt !!
Bleepz,

c20h25n3o

En hier issie weer...!
De Behringer ULTRALINK PRO MX882...
Alleen dat wisselen van kanaal 1 naar 6 zal je toch met het open en dichtdraaien van je returnknop op het kanaal van je mixer moeten doen of schakelen tussen splitter/mixer.

Wout

Ik heb net eens gezocht op die Soundcraft M-serie. De M12 is, denk ik, precies wat ik zoek. En zo heb ik ook nog eens vier kanaaltjes over....Damn, meer gear kopen dus !!

Manne, bedankt voor de tips

Bleepz,

c20h25n3o

Die M-12 heeft inderdaad vier Aux-en, maar twee zijn pre-fader and twee post-fader; niet schakelbaar...
Wil je dat wel zo?

Wout

Dát had ik nog niet gezien...Damn! Nog maar eens verder zoeken dusssssssj....

Die Behringer MX882 is eigenlijk wel de oplossing voor je...
Die heeft een stereo ingang + 6 aparte kanalen in en uit, en een stereo uitgang.
De losse kanalen (naast enkel gebruik) kunnen ook als mixer of als splitter gebruikt worden, ieder kanaal apart.
Je hebt 1 send, die split je over drie losse uitgangen. De balans maakt dan de hoeveelheid send per effect.
De drie returns mix je met de ander drie kanalen naar een uitgang en die gaat dan je mixer weer in.

Die MX882 is juist voor dit soort zaken ontworpen!

Wout

ik heb het schakel verhaal op deze manier opgelost:

ik heb 'n kaosspad die ik naar believen als insert op 1 of meer kanalen wil kunnen zetten. daarom heb ik 'n mackie 802 VLZ 3 aangeschaft. die heeft namelijk de feature dat ge-mute kanalen naar een extra paar stereo outs ge-route worden (ALT 3-4). daar zit m'n KP op aangesloten. de outs van de KP kunnen naar keuze op een stereo line-in, fx return of tape in en zo dus weer de main mix in.

dus met de mute buttons selecteer ik welke kanalen door de KP gaan. erg leuk bij t live spelen.

Oh, sorry...
De TSer wil gewoon een nieuw paneel kopen?
Ik begreep dat hij het oude apparaat wilde houden en dus maar één send-return had voor drie instrumenten...

Wout

Damn, sorry...ben idd niet duidelijk geweest. Ik wil idd een nieuwe mengert kopen....

Bleepz

Back