Knopje Nord Lead 2 blijft hangen

Stat-X

Maar das logisch
Hallo SF!

Wanneer ik op het knopje van [A] druk in het rijtje [A][C][D], blijft de A hangen. Ik heb het probleem overigens met meerdere druk knopjes. Hoe krijg je deze eenvoudig weer los, zonder het hele ding uit elkaar te halen oid?8~

Grtz!

Edit:
Oke de situatie is nu zo: Ik heb de knopjes [OCT DOWN] [OCT UP] en [KBD TRACK] los gehaald, en het spateltje van [KBD TRACK] eruit gehaald. Nu functioneert alles goed, op het feit dat ik [KBD TRACK] niet meer kan gebruiken na.

Wanneer ik het spateltje van [KBD TRACK] er in zet, en ik [OCT DOWN] in druk, gaat het lichtje van [KBD TRACK] branden, en blijft het octaaf onveranderd. Het lijkt er dus op alsof er zich een soort kortsluiting voordoet bij het spateltje van [KBD TRACK].

De problemen kort op een rijtje:
- Het [OCT DOWN] knopje komt niet meer omhoog wanneer het is ingedrukt
- Het [KBD TRACK] knopje is helemaal kapot, zowel het knopje als het spateltje. (kortsluiting?)

Laatst gewijzigd:
Moeilijk. Je kan proberen met een vingernagel tegen de onderkant van het knopje wat te wrikken in de hoop dat eventueel vuil er tussen uit valt of met een scherp mesje peuren, maar meestal gebeurt er dan niets.
Als er aanslag is (zweet en speeksel, of erger braaksel en sperma), dan wil zo'n 50 keer indrukken wat verbetering geven, maar je voelt het al, het is maar behelpen :)

Nee, schroejes er uit, behalve die twee aan de zijkanten achter, met die plastic ringetjes, want daar scharniert de rode bovenkant, kabels los en de printplaat er uit. Let er dan op de de LED-jes, die wat uitsteken, niet te veel gaan verbuigen en het zijn er wel 49 stuks! Zijn ze wel verschoven, dan heb je een leuke klus ze terug in de bovenkant te krijgen...

En dan maar eens wat gaan schoonmaken. Vergeet de randje van de gaten in de rode bovenkant niet, want daar kan die ook wat aanlopen. De drukknoppen kunnen voorzichtig losgetrokken worden om schoon te maken en dan kan je zien of er veel vuil in de schakelaar zelf zit. Is het geheel te smerig, dan zou ik het een-en-ander laten vervangen door een service station (M-Works).

Waarom wordt die kant van de Nord meestal wat vuiler, tenminste bij de Key versie? Daar rust vaak je linker hand en de synth heeft daar wat gaten dicht bij de rand die weer ook vaak uitsteekt bij de standaard. Remedie is een grotere ondergrond waar de synth op staat, bijvoorbeeld een bureaublad. Dan zijn er al veel minder luchtwervelingetjes op die plaats.

Zelf doen? Kost je ongeveer anderhalf uur rustig werken... Schroefjes op een veilige plaats waar kinderen en katten niet bij kunnen en zo.

En lukt het, dan heb je wel een stevigere band met je Nord :)

Wout

Ik heb het [A] knopje kunne fixen door het knopje eruit te halen en weer erin te doen. De OCT down knob blijft na een aantal keer wisselen nog altijd zitten.

Nu zit ik met een nog veel groter probleem, het "spateltje" wat onder het knopje zit van kbdtrack is kapot! Gewoon helemaal los! En voor wat ik weet is de garantieperiode ook al verlopen. Maar hij is nog geen 2 jaar oud en ik heb de aankoopbon nog (die overigens niet op mijn naam stat). Volgens de wet zou hij volgens mij nog gerepareerd moeten worden toch?

Het word allemaal nog vreemder. Wanneer ik mijn oct.down knop indruk gaat kbdtrack aan en uit :S

Oke de situatie is nu zo: Ik heb de knopjes [OCT DOWN] [OCT UP] en [KBD TRACK] los gehaald, en het spateltje van [KBD TRACK] eruit gehaald. Nu functioneert alles goed, op het feit dat ik [KBD TRACK] niet meer kan gebruiken na.

Wanneer ik het spateltje van [KBD TRACK] er in zet, en ik [OCT DOWN] in druk, gaat het lichtje van [KBD TRACK] branden, en blijft het octaaf onveranderd. Het lijkt er dus op alsof er zich een soort kortsluiting voordoet bij het spateltje van [KBD TRACK].

De problemen kort op een rijtje:
- Het [OCT DOWN] knopje komt niet meer omhoog wanneer het is ingedrukt
- Het [KBD TRACK] knopje is helemaal kapot, zowel het knopje als het spateltje. (kortsluiting?)

Kun je deze knopjes niet gewoon bij Clavia bestellen? Ik weet dat je voor Roland spullen en Novation spullen dit eenvoudig kan bestellen en ook niet voor veel geld. Dan ben je in ieder geval zeker van goede nieuwe componenten.

Je KBT zit inderdaad vast, want dan is de OCT Down niet meer bruikbaar.
OCT Down kan net als A vast-gevuild zijn, maar ik denk eerder aan een kapotte KBT. Iedereen met een NordLead of Rack kan thuis door KBT vast te houden ook de OCT Down niet meer gebruiken.
Het dopje is bij Clavia te bestellen, maar veranderingen op het board gaan door het gehele board te vervangen, waarna een gestrafte mederwerker later het board mag repareren. Geen garantie betekent dus een nieuw board :(
Of een reperatie hier te lande door iemand die dat kan.

Maar waarom zitten er bij jou zo veel schakelaars vast? Sta je veel op het podium?

Wout

Oke, dan weet ik iig alvast waarom oct down niet reageert wanneer het spateltje van KBD track er nog in zit.

Nee, ik sta niet veel op het podium. Ik heb hem 2e hands, en dit probleem heb ik altijd al opgelost door met een mesje het knopje steeds omhoog te halen.:P

Kom net bij de Peter Verspuiy vandaan en ze zeiden dat er op de nord rack 2 maar 1 jaar garantie zit. Kan iemand dit voor mij nakijken? Heb zelf namelijk geen garantiebon maar alleen een aankoopbon. Verder is het toch ook zo dat wanneer een apparaat kapot gaat tijdens zijn economische periode hij sowieso gemaakt moet worden onder de garantie?

Grtz

Daar kan M-Works in Rotterdam wel een antwoord op geven.
Maandag even bellen, dus, en het is dan een rustige dag voor ze: 010 - 2110170

Wout

Back