MIDI trapbak Rocktron

TG de P

Nieuwkomer
Hey Gasten!,

In mijn setup gebruik ik vele anologe pedaaltjes, waaornder Boss DD-5 delay, PH-2 phaser, distorsion, overdrive, equ en ga zo maar door. Ik heb zoveel pedaaltjes omdat ik deze ook gebruik voor mijn gitaar. Zodoende kan ik ze en voor synths als zowel voor gitaar gebruiken, maar nu komt het...

Omdat ik best veel van die bakjes hebt (die ik omschreven heb is nog niet alles!), wil ik ze met behulp van een midi-trapbak aan elkaar koppelen. Toevallig weet ik dat Rocktron zo'n soort bak heeft. Dat je alle pedaaltjes aansluit op de 19" bak zelf en zo kan koppelen. De midi-trapbak heb ik kunnen vinden, dat is deze:

:walker: http://www.torstenseliger.de/Bilder/Footcontroller/body_footcontroller.html (blauwe bak)

Maar inforamtie van de 19" bak Rocktron zelf niet, site vind ik ook niet echt duidelijk. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Groet!,
<TG>

:eureka:

Schijnt een Rocktron All Acces Pedal Looper te zijn, heeft er iemand foto's van? Misshien links? Nogmaals, op de site van Rocktron kon ik het niet vinden...

Die blauwe bak is gewoon een midi board. Kun je midi-kanalen mee schakelen, CC-commando's geven etc. Maar alleen aan apparatuur die met midi kan praten en dat kunnen je trappelbakkies echt niet. Een zeker Tony Bradshaw (hoop dat ik het goed schrijf) heeft wel eens schakelsystemen gebouwd voor bekende muzikanten, maar die vallen in de prijsklasse au.

Als je zoiets wilt, kun je het zelf maken, met voetschakelaars en relais. Alleen let wel op: schakelklikken, ruis, demping op je signaal etc. zullen je deel zijn.

Die blauwe bak is idd. gewoon een midi-trapbak. Maar ik weet dat er 'bakken' zijn waarop je je anologe bakken aansluit. Deze bak kun je dan programmeren. Je moet het zo zijn, die bak werkt hetzelfde als een soort Line selector (boss), alleen hij kan midi-uitsturen. Van die Kitty Hawk bakken zegmaar...

Ben d'r uit, anologe bakjes (en dat zijn er heel wat!) heb ik gekoppeld met een 'Arion' bak, een 'effects memory programmer'. Onthoudt gewoon je instellingen die je dus maakt. Kan dus 3 anologe bakken tegelijk schakelen met 1 druk op de knop, kijk...

Wel bedantk voor de reacties..! :slotje:

Heb gekeken bij de bekende zoekprogramma's -> daar moest ik helaas diep in de tas tasten...
Het gaat om een ARION EMP-45 Effects Memory Programmer. Het is helaas niet gelukt om echt een link te vinden! :stupid

Back