FA-101 gekraak

Infexxion

Producer
Beste mensen,

ik gebruik nu al een tijdje de EDIROL FA-101. In het begin had er ook al dit probleem maar het begint nu steeds erger te worden.

Het gekraak is er niet altijd, wanneer ik bijvoorbeeld een project open in Cubase 5, en wat op mijn synth hamer dan is het geluid normaal.

Ik voeg een VST toe en het geluid is nog steeds goed. Na pakweg 5min bezig geweest te zijn met de VST gebeurt er precies iets waardoor het geluid volledig gaat beginnen kraken. Als ik op mijn synth speel is het geluid nog altijd normaal. De enigste oplossing is dan de Firewire kabel uit de PC trekken en terug in stoppen. Maar dan moet ik Cubase weer helemaal afsluiten en opnieuw opstarten, anders krijg ik geen MIDI-signaal meer binnen van mijn keyboard.

Aan de Firewire kabel ligt het niet want ik ben vorige week om een nieuwe geweest.

Zou het aan de Firewire kaart liggen van mijn PC misschien?

Raar dat het altijd zo opeens gebeurt en niet constant is...

hallo daar is deze vraag nog geldig of ben ja al over het probleem heen?

ik heb zelf ook de fa 101. Ik heb zelf vooral problemen met midi gehad, die opeens, zomaar verdwenen een paar maanden gelden. NA 3 JAAR!!! verder ben ik wel blij, ik gebruik hem voor muziek en video montage.

heb je gekeken naar je buffer settings? als die niet goed staan, dan hoor je alsmaar gekraak. zeker als je meer tracks/lagen gebruik. dit ligt niet per se aan de kaart of de wire maar vooral aan je pc.

als je bij configuratiescherm van de pc kijk dan kan je dit instellen. ik heb max buffer setting aangevinkt en dit werkt het beste voor mij. maar als je pc het niet trekt dan kan je de schuifregelaar aanpassen om te kijken of het probleem verdwijnt.

Het is een beetje gefriemel maar als je google is er ook behoorlijk wat te vinden, best veel mensen gebruiken deze kaart. Op zich dus wel stabiel, zeker met cubase (wat mij betreft dan).

sucess er mee! computers zuigen maar hoe moet je hat anders doen? groet christiaan

Back