Strawberry Blonde - The Songs Are In Ur Eyes

ROGUE85

@wearerogue85
Hey Synthforumgangers!

Bij deze laat ik jullie weten dat mijn band Strawberry Blonde haar EP beschikbaar stelt om GRATIS te downloaden!
De productie is volledig in eigen beheer gedaan.

Zeker aan te raden voor fans van Reamonn, U2, ...

Ga naar de Strawberry Blonde MySpace en klik op de advertentie!

ad.jpg

Groeten!

Martijn
Strawberry Blonde

Wees ook even zo vriendelijk om het te vermelden als je onze EP gedownload hebt!
Andere commentaar (of aanbiedingen voor optredens ;)) horen we ook graag!

:) ik heb hem niet gedownload, alleen je tracks op myspace geluisterd. goed hoor.

als ik commentaar moet geven vind ik de stem misschien net iets te droog soms en het stukje "there's an extraordinary heaven above" op 1:28 van the happenin zou ik misschien nog meer accent op leggen zodat het er echt uit spring, door er een koortje dat wel goed in de maat loopt achter te zetten of even gas terug te nemen op de drums/instrumenten en dan iets apparts nog met de stem te doen oid..

:) ik heb hem niet gedownload, alleen je tracks op myspace geluisterd. goed hoor.

als ik commentaar moet geven vind ik de stem misschien net iets te droog soms en het stukje "there's an extraordinary heaven above" op 1:28 van the happenin zou ik misschien nog meer accent op leggen zodat het er echt uit spring, door er een koortje dat wel goed in de maat loopt achter te zetten of even gas terug te nemen op de drums/instrumenten en dan iets apparts nog met de stem te doen oid..

Bedankt voor het luisteren!

Stem ligt er inderdaad ook erg op, maar de bedoeling was om het eerlijk te houden en in-your-face + los van de rest van de band (vandaar, niet veel galm). Omdat we nu live eenmaal ook zo klinken.

een truuk van mij is om een tape echo op een aux te zetten met een hele korte delay tijd en maar een klein beetje feedback en de vocals daar dan maar een heel klein beetje naartoe sturen zodat het meer een soort early reflections worden.. dan ligt het vaak net wat lekkerder in de mix zonder dat je gelijk een bak galm krijgt

een truuk van mij is om een tape echo op een aux te zetten met een hele korte delay tijd en maar een klein beetje feedback en de vocals daar dan maar een heel klein beetje naartoe sturen zodat het meer een soort early reflections worden.. dan ligt het vaak net wat lekkerder in de mix zonder dat je gelijk een bak galm krijgt

Die truc is me bekend, maar 'k ben niet zo'n fan van die sound.
Om een of andere reden hoor ik altijd een 'kamer' als er early reflections optreden.

Net zoals die plugin van Bob Katz, die geeft ook dat effect.

ok.. ik ben juist altijd van kamertjes in grotere kamers in complete fabriekshallen :)

op die early truuk zijn nog een paar variaties die ik eigenlijk altijd wel gebruik... en 1 ping pong delay, meetal op 3 en 5 of 3 en 4, vind ik vaak ook beter werken dan reverb, omdat je die beter kan verbergen terwijl het juist duidelijker een ruimte geeft.

Ok,. kheb geluisterd,..best wel leuke tracks,. jammer dat de vocals zo ongelukkig in de mix liggen,. goeie stem wel! Leuke muziek ook,.. alleen wat meer toetsengeweld had ik wel verwacht! Vooral ivm Synthforum enzo,. gheheh:D

Voowal zow doowgaan!
fotocrop.04-01-2007.0005.jpg

Hehe, toetsen zijn vooral ondersteunend bedoeld. Hoofdbrok is de gitaar.

Het vocalverhaal, tjah, het is een bewust keuze geweest om het zo te doen. Na een tijd went het wel.
Is ook een kwestie van smaak, sommigen vinden het echt goed, anderen storen zich er aan.

Hehe, toetsen zijn vooral ondersteunend bedoeld. Hoofdbrok is de gitaar.

Het vocalverhaal, tjah, het is een bewust keuze geweest om het zo te doen. Na een tijd went het wel.
Is ook een kwestie van smaak, sommigen vinden het echt goed, anderen storen zich er aan.

Ja,.. zoiets schreef je al eerder,. maar als je dit bv platgecompressed op de radio hoort blijft het niet staan! En dat is gewoon zonde,.. er zit altijd veel werk in bandjes opnemen en dan net t laatste beetje afwerking laten rammelen,.je kunt beter nog es gaan mixen en die vocals er wat meer in leggen! Veel werk hoeft dat niet te zijn en dan heb je gewoon een beter product.

En dan kun je gelijk ff stiekem nog wat toetsen er in plakken!!!:D

Beide geen optie, dan krijg ik ruzie :D...

Ik heb al liggen schuiven met 1/4 dB'tjes hoor, dit was het beste compromis tussen wat de band wilde en wat ik wilde.

Hoezo blijft de mix niet staan? Enige wat ik voorspel is dat door meer compressie / broadcast limiting
- de mix wat meer leeft op de (nu al vrij dynamiekloze) vocal (doel van de mix op de eerste plaats)
- de vocal wat meer in de band wordt gedrukt.

Waarom dan nu al de vocal nog meer in de band leggen als dat niet het doel is van de mix?
Ik wil gerust wel de proef op de som nemen hoor, wie krijgt 'm op de commerciƫle radio? :D...

Hoezo blijft de mix niet staan? Enige wat ik voorspel is dat door meer compressie / broadcast limiting
- de mix wat meer leeft op de (nu al vrij dynamiekloze) vocal (doel van de mix op de eerste plaats)
- de vocal wat meer in de band wordt gedrukt.

Vooral bij radio,. waar ze gewoon grofweg alles platstampen en optrekken zul je t volgende resultaat krijgen.
De nu al harde vocal zal,.. waar er gezongen wordt t totaal db van de mix drukken zodat de band daar nog meer weg zal vallen,..
Dan zit je dus grof genomen met nog minder band en een dikkere vocal. Daarentegen,. waar er niet gezongen wordt zal de band meer naar voren komen,. dus wordt het contrast nog meer versterkt.
Je kunt met een compressor limiter over een stereo track niet echt afzonderlijke instrumenten of vocals uitlichten,.. wel bepaalde frequenties dmv bv multibands compressie. Maar omdat vocals meestal,.. ook bij jullie opnames,. een groot frequentiebereik hebben is dit een heel beperkt middel.

Is een broadcast limiter niet meestal multiband dan?

Ik zal straks eens posten wat er gebeurt met m'n master als hij door een singleband en multiband limiter gehaald wordt onder redelijk wat GR (7 dB ofzo).

De punten die je aanhaalt kloppen, maar de stereo-elementen komen door de compressie ook harder uit en omringen de vocal meer, waardoor deze toch in de band gedrukt wordt.

Fijn trouwens om erover te discussiƫren, daar leer ik ook weer van!

Laatst gewijzigd:
ik heb nog wel iets dat iemand me niet zo gek lang geleden verteld heeft die altijd met dit soort muziek bezig is. Die zei tegen me zo iets van "bands willen altijd zo klinken als dat ze live zijn. ik raad dat altijd af, want in je opname heb je geen drummer die je uit zijn dak ziet gaan en een zanger die over het podium rent. Bij studio opnames moet je juist altijd dingen uitvergroten om dezelfde impact te krijgen". Ik vond dat wel mooi verwoord...

-70... is dat serieus?
Welke attack en release-tijd gebruiken ze daar (of is dat fixed bij het type compressor / limiter?)
Zou ook zeer handig zijn!

Ik denk dat als'k de 538-test doorsta, dat het wel goed komt op andere stations zeker ;).

Mja, dat uitvergroten, dat is inderdaad wat ik heb proberen te doen :).

ik denk dat ze een optimod hebben, maar dat weet ik niet zeker... ik ken toevallig 2 mensen die bij 538 werken en masteren en die hadden een heel verhaal over dat bob katz met zn -12 of -10 max een beetje aan het zeuren was en je best wel harder kan als je wilt, want bij 538 stond de treshhold op -70 dus dat verschilletje is op de -70 te verwaarlozen OID...

ik weet zelf niet genoeg van mastering om hier verder een mening over te kunnen hebben.

Heb eens gezocht op internet, er is een plugin 'Stereo Tool', een toepassingsuitbreiding voor Winamp. Hiermee kan je je mp3's door een aantal emulaties van FM stations halen.

Tot nu toe blijven de mp3's overeind en valt het wegdrukken zeer goed mee...

Je kan hem hier downloaden (freeware): www.stereotool.com/

Valt me wel op dat ze in de US erg 'over de rooie' gaan!

Laatst gewijzigd:
Back