(Disco/electro) Kill all disco dancers

JapaneseFood

Ableton rocker
Goedenacht! :D

Dit weekend de trillian geïnstalleerd dus moest even een nummer maken met een basslijn als lead. Mijn eerste disco nummer, niet een heel serieus nummer dus ik heb hem niet tot in de kleine details afgewerkt.

disco99.jpg

http://www.myspace.com/theguiltyguy

Is het te makkelijk? Te chaotisch?

Beetje kaal nog, maar wel degelijk boogiebaar....
Ik luister em alleen wel op een laptop, dus wellicht dat-ie nog iets harder wil bangen op grotere set speakers. ;)

Iets met strings erin? Van die Silky Sampled Strings en Falls....you know. Crowdgeluid zou ook geinig zijn. Lekker nummer!

*Sensitive Thoughts vindt ik echt te gek!

Ah ja, goede tips. Wat bedoel je precies met skilly sampled strings? nooit van gehoord.

Kan wel even gaan zoeken voor wat crowd geluiden want ik heb een flinke harde schijf met film samples.

En goed om te horen dat je sensitive thoughts waardeert!
Bedankt voor je feedback!

Graag gedaan. Feedback vinden we allemaal wel leuk, niet dan?
Ik bedoel "Silky" als in "fluwelen" strings....dik, warm, seventies-achtig. Disco! ;)
Maar het kan net zo goed met een lekkere synth hoor.

Heb je dat plaatje ook zelf gemaakt trouwens?

Ja,.. dat artwork,.. da's al de tweede vanavond die ik wel dig! Die andere was van jou Tukker,.. Net nog een complimentje over gemaakt,. Daarna klikte ik deze,..te toevallig weer!
De muziek wat minder,. maar weet niet precies waar dat aan ligt,.. zal strax nog es luisteren.
Ben echt van de discogeneration dus dat zal t niet wezen!

Graag gedaan. Feedback vinden we allemaal wel leuk, niet dan?
Ik bedoel "Silky" als in "fluwelen" strings....dik, warm, seventies-achtig. Disco! ;)
Maar het kan net zo goed met een lekkere synth hoor.

Heb je dat plaatje ook zelf gemaakt trouwens?

Nee rechtstreeks van google gejat.

Ik zal eens gaan luisteren naar wat oudere disco om wat inspiratie op te doen voor de strings.. ik begrijp wat je bedoelt. thanks

Back