Yamaha MO8 Leslie effect

Carl

Nieuwkomer
Hallo ,
weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg om het leslie effect te kunnen bedienen met het sustain pedaal.
ik heb wel een instelling gevonden waarmee het werkt, maar dan werkt mijn sustain pedaal bij piano geluiden niet meer.
het moet toch mogelijk zijn om het per geluid in te stellen ??
dus als sustainpedaal bij piano geluiden , en om het leslie effect te sturen bij orgel geluiden.

Kan ieman mij misschien op weg helpen hiermee.

bij voorbaat dank,

In Voice Mode kan je voor elk geluid apart instellingen maken voor o.a. het sustain pedaal:

• In VOICE Mode kies je EDIT, daarna COMMON, daarna F4(CTL SET) om bij de controller instellingen van de Voice te geraken:
  • Bij Element Switch (1) kies je op welk element(en) de controller invloed zal hebben. Elke Voice kan tot 4 Elements hebben.
  • Bij Source (2) kies je de gewenste controller waarmee je wil werken. Kies hier FS voor Foot Switch (voor o.a. sustain pedaal)
  • Bij Destination (3) kies je wat de controller moet aansturen. Kies hier welke van de 2 Insert Effects is ingesteld op een Rotary Speaker: Dus, INSA of INSB.Je moet ook nog bepalen welke parameter van het effect moet aangestuurd worden: Dus, INSAx of INSBx (x = 1 van de 16 parameters)
    Voor de lijst met effecten en hun parameters kan je best even het aparte DATA LIST boekje erbij nemen.
ROTARY SPEAKER: Rotary SP 1
DISTORTION+ROTARY SPEAKER: Dist+RotSp1
OVERDRIVE+ROTARY SPEAKER: Odrv+RotSp1
AMP SIM.+ROTARY SPEAKER: Amp +RotSp1
2WAY ROTARY SPEAKER: Rotary Sp 2
DISTORTION+2WAY ROTARY SPEAKER: Dist+RotSp2
OVERDRIVE+2WAY ROTARY SPEAKER: Odrv+RotSp2
AMP SIM.+2WAY ROTARY SPEAKER: Amp +RotSp2
DUAL ROTOR SPEAKER1: Dual RotSp 1
DUAL ROTOR SPEAKER2: Dual RotSp 2
DUAL ROTOR SPEAKER3: Dual RotSp 3
  • Bij Depth (4) kies je de hoeveelheid
In totaal kan je zo 6 controller sets aanmaken en dit per Voice. Elke Voice kan dus zijn eigen instellingen voor diverse controllers hebben.

Voor een Leslie effect lijkt me een Foot Controller trouwens geschikter dan een Foot Switch.
- Foot switch = aan of uit : kan dus enkel in of uitgeschakeld worden
- Foot controller = waarden van 0 t.e.m. 127 : het hoeveelheid van het effect kan met de voetschakelaar geregeld worden (net als een gaspedaal)

Yamaha gebruikt de naam 'Rotary Speaker' i.p.v. 'Leslie'

Attachments

• MO_ctl_leslie.png
    MO_ctl_leslie.png
    17,7 KB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
Hardstikke bedankt ik ga er mee aan de slag,
om het sustain pedaal voor piano werkend te krijgen moest ik onder util het FS (pedaal) op sustain(64) zetten. moet ik hier dan ook nog wat anders instellen?

nogmaals bedankt.

Back