Roland SH09 of System 100 Model 101

Status
Please reply by conversation.
Hallo,

ik zoek een leuk klein roland synthje zoals de SH09 of System101. Kan iemand mij hieraan helpen? In principe ook wel interesse in een SH101 maar liever een van bovenstaanden.

Mail me op kai@krstnj.com of bel 0636002000.

Kai

mr kai gy hebbe tog al een system 100???

:kroon:

Ik heb de MC-202 en de SH-09 gehad (laatste vervangen door SH-2, de 2 VCO versie die hetzelfde klinkt). De 202 klinkt idd een stuk lichter, dunner, neuziger. Het filter dan de SH-09 is veel eh, romiger. Op de track 'Finimal' wordt de SH-09 gebruikt (LFO op filter, vanaf 0:16 tot 1:45): http://www.simuze.nl/live/showprofile.php?username=pozor

wel lekker duidelijk keertje om tehoren ...sh09/
[idd wollig ,...byna moogachtig ]
is de sh3a ook ,...best wel anders dan de andere rolandz van t sh tydperk

want soms zitten synthjes egt verstopt tussen de muziek[herrie] hier niet
lol freak stukje = finimal [slaat zekers opt getwinkel van highbleeps
welke synth was dat
reso van welk filter

ook wels gedaan met pro one en dat de keyboard amount soort van stemmen ,..en dus aleen t res punt van t filter laten gebruiken / knierpen ..
ierieeeeeeeeeee:bekdicht:

Zo schappelijk zijn die SH09,s niet meer van prijs...

wat magtie kosten dan ...denk 350schappelijk
= al gauw 450 omdat ie minder vaak voorby komt
altyd nog stukken goedkopert dan bv system 100

kai ; bedenk bv eens aan teisco 60 f
vondt ik heel roland met moog filter achtig qa klank en niet duur ook :engel:

arp axxe ...leuk act synthje klein ...iets rauwer dan roland

ipv moog minimoog bv een tandy moog mg1 klinkt ook goed hoor voor bassen/ leads in een band ...

is maar een idee

Je kunt beter gaan voor de SH-2 i.p.v.de SH-9, schelen elkaar (SH-2 is iets duurder), niet zo heel veel en met 2 VCO's heb je gewoon iets meer mogenlijkheden.
Daar komt bij dat je iets zoekt om de bas lijntjes die je nu nog uit je MiniMoog haalt te kunnen vervangen.
Nou ik denk dat als je de MiniMoog met z'n 3 VCO's die mega dikke bassen produceren, je gauw uitgekeken (bedoel eigenlijk uitgegehoord) zult zijn op een 1 VCO synth?
Maar: ieder z'n eigen meug.

want soms zitten synthjes egt verstopt tussen de muziek[herrie] hier niet
lol freak stukje = finimal [slaat zekers opt getwinkel van highbleeps
welke synth was dat reso van welk filter:
Dat is dus de SH-09 (0:16 tot 1:45). De natte tikjes die later komen zijn van een Nord Rack II. Baslijn is MicroWave I (iets getweakte Moog Bass preset). Verder nog vage pads uit de Yamaha CS6x en orgelgegorgel uit de JX-3P. Drums komen uit een Novation Drumstation.

mr kai gy hebbe tog al een system 100???

:kroon:

Ja stom een paar jaar geleden verkocht en er een RME FF800 voor gekocht geloof ik. =(

wat magtie kosten dan ...denk 350schappelijk
= al gauw 450 omdat ie minder vaak voorby komt
altyd nog stukken goedkopert dan bv system 100

kai ; bedenk bv eens aan teisco 60 f
vondt ik heel roland met moog filter achtig qa klank en niet duur ook :engel:

arp axxe ...leuk act synthje klein ...iets rauwer dan roland

ipv moog minimoog bv een tandy moog mg1 klinkt ook goed hoor voor bassen/ leads in een band ...

is maar een idee

Ja ik ben nooit helemaal gek geweest van die Teisco, voor mij voelt de roland ook wat steviger wat ik eigenlijk wel wil voor een bakje voor live. De roland lijkt mij ook interessant als uitbreiding voor mijn studio omdat ik geen roland meer heb, dus kleine moogjes zijn dan niet interessant.

Je kunt beter gaan voor de SH-2 i.p.v.de SH-9, schelen elkaar (SH-2 is iets duurder), niet zo heel veel en met 2 VCO's heb je gewoon iets meer mogenlijkheden.
Daar komt bij dat je iets zoekt om de bas lijntjes die je nu nog uit je MiniMoog haalt te kunnen vervangen.
Nou ik denk dat als je de MiniMoog met z'n 3 VCO's die mega dikke bassen produceren, je gauw uitgekeken (bedoel eigenlijk uitgegehoord) zult zijn op een 1 VCO synth?
Maar: ieder z'n eigen meug.

Ja die SH2 is een goed idee ook! Maar zoals ik zei gebruik ik de minimoog nu als 1 VCO bas synth, dus daarom is die roland sh9 al perfect voor hiervoor. Relatief goedkoop en klein en redelijk stevig. En daarnaast ook zijn deze bakjes ook een leuke uitbreiding in de sound van mijn studio. Een SH2 lijkt mij ook helemaal goed en in iets mindere mate de System 100 Model 101 omdat ie ook gewoon wat duurder is.

Dus wie heeft:

-Roland Sh09
-Roland Sh02
-Roland System 100 Model 101

Naast cash heb ik ook nog een Solina String Ensemble te ruil, zoals hier ook is te zien samen met een goedkope italiaanse String Ensemble kopie.

Wie o wie!? Ik zie er wat op ebay in japan staan maar wacht dit nog even af en hou het liever lokaal voordat ik zoiets ga doen.

Neen wil deze alleen maar in de ruil voor een van deze Rolandjes overwegen, sorry! Hier wordt dezelfde verkocht!

Hmmm, mods, ik zie nu net dat deze post in 'interessante gear gevonden' staat, is ie verplaatst? Kan ie terug naar 'te koop/te ruil gevraagd'?

kaihugo staat nu een sh1 te koop egt rare
en ook dus 600
achh valt nog mee met de pro one van 1250.- en 1999 voor een oddysee
:okdan:
sla je slag

ben zo blij met mijn system 100. wat een basjes kan dat oudje ophoesten. genadeloos filter.
Dat ding verlaat mijn hok nooit meer. Zag er ooit the human league mee optreden en werd toen voorgoed besmet met de synthitis

Hey sorry, ik had em even gemist. Ja de system 100 is erg fijn, maar vind het voor dat live dingetje waarvoor ik hem zoek geen gemis maar 1 vco te hebben.

Iemand nog een SH1/SH2/SH09 hier?

Status
Please reply by conversation.
Back