Monitorstands voor Genelecs

VintageWorks

Ouwe rot
Ik heb pas van die mooie Genelecs gekocht, type 1030A, maar ben nog op zoek naar stands. Ze zouden op zo'n 1,20 hoogte moeten komen te staan. Wat raden jullie mij aan te kopen?

Levert Genelec ze ook zelf of zijn ze alleen universeel leverbaar?

zelf bouwen lijktmij de beste oplossing.
Ik heb 8040's die heeft van zichzelf al rubberen voetjes. Ze staan hier op speakerzuilen van 110cm die ik niet meer gebruikte.
Aan de achterkant van de voetjes zitten bevestigingspunten, zodat ze ze kan ophangen ergens aan. Weet niet op de 1030a dat ook heeft ?

Nee, ik zie helemaal geen bevestigingspunten zitten. Ik heb al bij Thomann zitten kijken, maar zie er niet echt wat passends tussen staan.

Dat ziet er inderdaad stevig uit zeg. Maar het enige punt waar ik nog mee zit is de vraag of ze blijven staan als je ze gebruikt. Of moet je ze vastschroeven?

Zelfbouw is echt beter en uiteindelijk goedkoper. Hoe zwaarder de stand hoe beter, zodat de stand zo min mogelijk trillingen doorgeeft. Je kan bv een rechthoek timmeren en vol stoppen met zand. Dat werkt erg goed. (kan je ze nog een leuk kleurtje geven ook)

Goed verhaal! Is misschien helemaal geen gekke optie, maar dan zit ik nog steeds met de vraag of je de speakers erop kunt zetten (met een laagje rubber ertussen natuurlijk) of dat je ze vast moet zetten op de stand.

Dat lijkt me niet, of loop je er vaak langs en ben je bang dat je ze er vanaf gooit? Het schijnt, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd, dat je het beste een stuk schuim of rubber kunt nemen, met daarop iets van een stoeptegel, stukje stof eromheen (met bloemetjesmotief bv) en daar je monitors op zetten.
Het schuim of rubber moet nog wel kunnen veren, maar niet teveel of te weinig anders is het effect weg. Met een zelfbouw stand lijkt dit me echter overdreven.

Groet!

ja of een stand zelf bouwen en daarop mopads zetten, kan natuurlijk ook ;)

(met bloemetjesmotief bv)

Goeie :okdan:

Maaruh; zelf bouwen lijkt mij ook de beste optie, mdf plankie, potje verf en wat zand uit de zandbak van de kids ;)

ben je voor een kleine 50€ en een paar uurtjes klaar, alles is zoals je wil, evt. passend bij je bureau!

suc6!

Ik heb de Quicklok BS-342. Die hebben 3 poten en staan echt als een huis; je kunt er niet eens mee wiebelen. Ik loop er wel eens tegenaan en dan is de kans groter dat ik mezelf pijn doe dan dat de boel op de grond dondert. Dat komt wel deels door het gewicht van mijn Alesis M1 actives (9 kilo nogwat), maar die Genelecs wegen bijna net zoveel (ruim 7 kilo).

De monitors liggen er ook ontzettend stevig op dankzij de rubber strips bovenop. Ze zijn wel maar 106cm hoog en dus geen 120cm;-)

Ik denk dat je qua stijfheid niet tegen die stands opkunt met een houten zelfbouw aanpak.

Die BS-342 heb ik ook (er is ook nog de lagere BS-336), deze zijn een stuk robuuster dan die Quicklok gevallen met zo'n enkel stelpootje en een plankje. En je kan ze vullen met bijv. kanariezand (makkelijker dan zandbakzand...) voor extra gewicht.
Bij Quicklok blijft kwaliteitscontrole altijd wel een punt, soms komen ze al krom of roestig uit de doos... Italiaans temperament, altijd goed opletten dus. :D

Bij Quicklok blijft kwaliteitscontrole altijd wel een punt, soms komen ze al krom of roestig uit de doos... Italiaans temperament, altijd goed opletten dus. :D

Hehe bij mij ook; 1 schroefje was een beetje roestig en 1 schroefje ontbrak. Keurig opgelost door Feedback door ze uit een demomodel te draaien (heeft iemand een demomodel van Feedback gekocht en ontbraken er schroefjes? Sorry:P). Desondanks zijn ze onverwoestbaar.

Laatst gewijzigd:
Back