Eastwest collectie haperend geluid!

Shado_beatz

Stamgast
Ik maak dus gebruik van Colussus, Orchestra gold, Vapor en RA op cubase5 32bit.
Als ik ze allemaal tegelijk gebruik in CB5, is dat geen probleem, echter als ik bv 2 x de Colussus inlaad, begint het geluid te haperen, ik dacht zelf aan latency en bufferlengt.
Ik maak gebruik van een RME FF 400.
Dit probleem heb ik alleen bij de Colussus, ik weet dat het zware plugins zijn, maar mijn RAM en CPU en Interface moeten dit makkelijk trekken..

iemand een idee?

Totaal geen sju gegeten van muziek maken met computers, zodoende heb ik niet door of wat ik nu ga zeggen heel dom is :D

Is het mogelijk het geluid dat je wil gebruiken te resamplen en dat te gebruiken in een lichtere software sampler (1 die niet zoveel cpu eet) Ik denk dat als dat werkt je iig even vooruit kunt *D

Probeer je buffer eens te vergroten (en ja je latency neemt dan wel toe). Zolang dit acceptabel werkt is het mogelijk een oplossing en anders de vst afzonderlijk opnemen en dan verder werken met audio ipv midi

Hey thanks voor de reacties!
toch vreemd dat wanneer ik 2 VST piano's inlaad a 2 gb per VST, het vlekkeloos werkt..
gebruik ik 1 drumkit VST en 1 piano, begint ie raar te doen..

Heb je intern in de vst bepaalde effecten aanstaan?
Dat wil je nog weleens de das om doen ;) (met dit weer niet verkeerd btw)

De best manier om oudere east west libraries spelend onder kompakt te gebruiken is ze voortaan gebruiken onder Kontakt van Native Instruments. Ofwel upgraden naar de play versies.
Daarbij kan je ook nog eens alle geluiden wijzigen.

Wat is de kompakt versie waarmee je afspeelt ?

Back