Alcje
Ouwe rot
Hey peeps, Ik heb een vraagje, eigenlijk denk ik zelf dat het wel hetzelfde moet zijn maartoch.
Mijn vraag, ik heb een analoge channelstrip. Normaliter neem ik op met een beetje compressie voordat ik in me interface ga.
De eq gebruikte ik niet want dat wilde ik achteraf doen.
Maar nu zat ik te denken. Als ik de compressie ook niet van te voren doe.
En dus gewoon puur van mijn buizen Pre naar me interface ga.
En dan later door me andere analoge channelstrip de compressor en eq gebruik, dan zou dat voor de kwaliteit toch niks uit mogen maken?
Oftewel het zou toch identiek hetzelfde moeten klinken als ik van me buizen pre -> (channelstrip) compressor -> interface ga, of dat als ik gewoon van me buizen pre -> naar me interface ga, en later gewoon de stem door de compressor jaag? via me in/outs?

Mijn vraag, ik heb een analoge channelstrip. Normaliter neem ik op met een beetje compressie voordat ik in me interface ga.
De eq gebruikte ik niet want dat wilde ik achteraf doen.
Maar nu zat ik te denken. Als ik de compressie ook niet van te voren doe.
En dus gewoon puur van mijn buizen Pre naar me interface ga.
En dan later door me andere analoge channelstrip de compressor en eq gebruik, dan zou dat voor de kwaliteit toch niks uit mogen maken?
Oftewel het zou toch identiek hetzelfde moeten klinken als ik van me buizen pre -> (channelstrip) compressor -> interface ga, of dat als ik gewoon van me buizen pre -> naar me interface ga, en later gewoon de stem door de compressor jaag? via me in/outs?

Daar hebben ze lekkere wok
even offtopic.