Rode NT1-A aansluiten op Big Knob

Mark66

Ingeburgerd
Dag forummers.

Vandaag eindelijk een RODE NT1-A gekocht samen met een Presonus Bluetube. :D

Nu krijg ik het alleen niet aan de praat en ben nu al 2 uur verder.
Ik heb een Mackie big knob die alles voor mij regelt en aangesloten staat op een M-Audophile 2496 geluidskaart. Zie hieronder in de bijlage.

Ik heb even een plaatje gemaakt hoe het nu staat ingesteld. Hoe moet ik alles goed aansluiten zodat ik de acapella's los kan opnemen in 'FL Studio' terwijl ik de beat speel, en hoe krijg ik mijn nieuwe microfoon aan de praat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik geef het bijna op. =(

Gr.

Mark

Microfoon in de Bluetube In
Bluetube Unbalanced Out kabel ene kant jack andere kant cinch (tulp) naar 2496 In
2496 Out kabel ene kant cinch andere kant jack naar Big Knob In

Verder ken ik je setup niet, dus ik weet niet waarom je met de Big Knob Out weer naar de geluidskaart In wilt, dat kan ik niet zien.
Daar heb je normaal in ieder geval je monitor speakers aan hangen.

Succes ermee!

Hoi!

Bedankt voor je reactie :D
maar ik snap het nog steeds niet. Misschien kun je het uitleggen via het plaatje.

Want dit is tot nu toe mijn setup en de instellingen. KRK's staan aangesloten op 'Monitor A'. Hoe moet ik alles instellen zodat het werkt?
In FL Studio hoor ik wel wat,, maar als ik eenmaal een project laad en ik speel het af plus ik neem mijn stem op. Dan neemt hij niet de zang los op maar ook de track gelijk. Dit wil ik dus niet hebben.

Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen, want ik kom er echt niet meer uit.

(Foto tot nu toe. Kan iemand mij nu de stappen uitleggen?)

Laatst gewijzigd:
heb je geen last van rondsuizend geluid als je opneemt met je kaartje? want ik zie dat het een beetje -niet normaal- is aangesloten...

1. Microfoon in je presonus naar je geluidskaart

2. Geluidskaart out naar je Big Knob

3. Op je Big Knob sluit je monitors aan

Je Big Knob heb je dus alleen nodig voor je monitors en de uitgang van je geluidskaart. Verder niets. Het is een monitor regelaar geen mixer.

Geluid opnemen, monitoren, mixen, routen doe je in je computer met behulp van de inputs en outputs van je geluidskaart.

Hi,

Als je schema klopt verbind je out met out en in met in. Probeer de out en ins op de 2496 eens te verwisselen.

-Warner

Ik hoorde net van iemand dat ik een een break-out box nodig heb. Want ik kan niet opnemen met die kaart en het tegelijk luisteren.

(Ik kan nu namelijk wel opnemen. Maar niet terugluisteren van wat ik heb opgenomen in 'Edison'. Als ik de playlist open en ik speel de track af hoor ik wel wat. Nu hoor ik alleen helemaal niets van wat ik heb opgenomen)

Ik heb het allemaal ingesteld zoals jullie het hier uitleggen,

Als je de M-audio op de hoogste samplingrate en aantal bits hebt staan klopt het (als ik het me goed herinner) dat je maar 1 (stereo) in- of uitgang kan gebruiken. Op bv 48kHz en 16bit (misschien 24bit ook nog wel) moet je wel gewoon tegelijk kunnen opnemen en afspelen, daar heb je geen break-out box (waar ie waarschijnlijk een andere geluidskaart mee bedoelt?) voor nodig.

zo te zien heb je de uitgang van de big knob op de uitgang van de 2496 staan, da ga natuurlijk nie wel?

Back