Gezocht: Phantom Power Supply Box-je

Status
Please reply by conversation.

BigDplayboy

Ouwe rot
Nounou... nu heb ik een mooi condensator-microfoontje gekocht voor wat vocals in m'n nummers. Moet er Phantom Power op... Ik dacht ok, zit in m'n mengpaneel maar nee :(

In ieder geval, ik ben nu op zoek naar een zogenaamde Phantom Power Supply Box... Blijkbaar een of ander simpel kastje dat tussen het mengpaneel en microfoon komt en zorgt dat er wel Phantom Power op de kabel komt... Ik kan wel een of ander duur(der) mengpaneel gaan halen, maar ik heb dus alleen zo'n kastje nodig!!!
Iemand?!!?

Oja, en als diegene een XLR (XLR3 :?) kabel over heeft van een 10 meter, dan mag die zich bij deze ook melden :)

Alvast bedankt!!

k hoop dat je er één vindt..
nieuw kosten die bakjes zo'n 125 € !

je had beter een c1000 gekocht, die heeft interne phantom power

Hehe... nou ik heb de C3000 gekocht... Die is nog stukken beter en ALS er een batterij bijzat zou ik 'm ook via een batterij kunnen gebruiken. Die phantom piower zit echt niet ingebouwd hoor...
Ik kan bij die C3000 van me ook wel een batterij kopen, maar dan prefereer ik toch liever een constante stroomtoevoer... En bij Eindhoven Musical Instruments hebben ze blijkbaar zo'n Shark-geval voor 99 euro... nieuw... Dus tja... En met dat prijsje kan ik wel leven

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar zitten op die channel-strip-gevallen die je zo veel ziet ook geen phantom power? Die zijn natuurlijk wel veel duurder, maar misschien iets om over na te denken, je hebt dan wel gelijk een leuke channelstrip voor je vocaaltjes.

What the hell is een channelstrip??? <Sorry, I'm not into hardware> :)
Maar daar heb ik het geld ook niet voor :? ... M'n budget is maar een 200 euro en ik moet ook nog XLR-kabels en een standaard of iets dergelijks kopen voor de mic =(

BamBamStudio -> geen idee.... weet wel dat die gast z'n username me aan de flintstones deed denken... maar kan er ff niet opkomen ;)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
What the hell is een channelstrip??? <Sorry, I'm not into hardware> :)
Maar daar heb ik het geld ook niet voor :? ... M'n budget is maar een 200 euro en ik moet ook nog XLR-kabels en een standaard of iets dergelijks kopen voor de mic =(

Channelstrip is een apparaatje waarop meestal functies zitten als een equalizer, compressor, de-esser etc. Zelf neem ik nooit stemmetjes op, maar ik begreep altijd dat dat een goede investering was voor de kwaliteit van je opnames. Maar als je budget niet zo groot is, houdt het op natuurlijk, was maar een ideetje, beter dan dat je over een maand of 2 bedenkt dat je toch zo'n channelstrip wilt hebben, dan zou het zonde zijn om nu geld uit te geven aan een phantonpowerdoosje, vandaar.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Hehe... nou ik heb de C3000 gekocht... Die is nog stukken beter en ALS er een batterij bijzat zou ik 'm ook via een batterij kunnen gebruiken. Die phantom piower zit echt niet ingebouwd hoor...
Ik kan bij die C3000 van me ook wel een batterij kopen, maar dan prefereer ik toch liever een constante stroomtoevoer... En bij Eindhoven Musical Instruments hebben ze blijkbaar zo'n Shark-geval voor 99 euro... nieuw... Dus tja... En met dat prijsje kan ik wel leven

Een beetje mengpaneel heeft toch op z'n minst wel 2 ingangen met phantom power? Watvoor tafel je gebruikt weet ik niet, maar afhankelijk van de kwaliteit daarvan zul je misschien maar bar weinig verschil merken tussen die twee mics is mijn gedachte.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Een beetje mengpaneel heeft toch op z'n minst wel 2 ingangen met phantom power? Watvoor tafel je gebruikt weet ik niet, maar afhankelijk van de kwaliteit daarvan zul je misschien maar bar weinig verschil merken tussen die twee mics is mijn gedachte.

Nou, ik heb een Phonic DM2000 ... (ook wel PDM2000) en dat is dus geen mengtafel, maar gewoon een DJ-mengpaneel zover ik weet. (Ben zelf ook DJ tenslotte) Dus er is grote mogelijkheid dat er geen Phantom Power op zit. Er zit wel een XLR-ingang op voor een microfoon.. Dus tja :confused: ... Ik weet het ook niet meer..
Maar zo gauw ik zo'n kastje voor ertussen ga halen, neem ik gewoon het hele mengpaneel mee en laat ik ze in die tent daar wel ff checken of ie Phantom Power heeft (Ik heb nog geen XLR-kabels hier, dus ik kan het zelf niet controleren), maar ik dacht van niet.

BDeep --> Kun je me soms even een merk/type laten weten van zo'n channelstripper??? Kan ik ff kijken wat zoiets precies inhoud... Maar ik ben niet van plan om into hardware te gaan (nog lang niet in ieder geval), dus ik denk dat ik toch maar gewoon voor die Shark ga, die heeft een microfoon pre-amp, feedback-destroyer, compressor en limiter etc er opzitten, dus dat is toch ook wel een nuttig dingetje lijkt me zo...(thanx to Bambam voor de info :) )

Kijk eens wat deze gaat doen op eBay... zal zeker niet
boven je budget uitgaan, en het kan de enigszins steriele
C3000B een beetje opwarmen...
Art Tube MP
Het is gewoon een preamp met een buis, geeft je mic
phantom power, versterkt het naar line-level. Niet het
schoonste geluid, maar met de C3000B is dat eigenlijk
niet eens zo slecth...
Nieuw ook wel betaalbaar!

Deze zou ook wel binnen je prijsklasse moeten blijven:
Aphex 107

Deze kan je nu al kopen voor een prijs binnen je budget:
Behringer Ultragain Mic2200
Al ben ik zelf absoluut geen voorstander van Behringer...,
maar wat kan er misgaan voor deze prijs (en het heeft
ook buizen)...
Maar er staan er nog 2 te koop voor dezelfde prijs:
Nummer 2
Nummer 3

Dit zou je wat keuze moeten geven, succes ermee!

Mvg.

CoolRunning

Het geeft me inderdaad wat keuze... Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen :(

Die behringer valt sowieso al af... Te duur en in mijn ogen overbodig voor mij...
Die Aphex is volgens mij wel interessant denk ik (moet ik ff in de gaten houden)... Maareh, wat kan ik daar dan mee? Over die model 107 (Tube Essence) is nergens niets te vinden qua info ofzo; ik kan wel een beetje de functionaliteit raden middels de foto's dieer over te vinden zijn bij eBay... Maar kan ik dat ook niet allemaal gewoon via software :S?
En daarbij: er zit geen voeding bij! :confused: ... Dus die valt ook al af...

Ik wil gewoon Phantom Power op de Mic en als dat gaat met iets waardoor het geluid helderder klinkt, dan wil dat wel kopen... Maar geen equalizer/compressors/limiters enzo... :S ... Ik ben een software-gast ;) en voordat ik het weet, zit ik er dan tot m'n nek in (in de hardware welteverstaan) en daar heb ik geen zin in...
En wat betreft die Art-Tube, die heeft toch veel minder functies dan zo'n Behringer Shark?!

Ik zie trouwens in je gear-list dat jij ook een AKG C3000 hebt :) ... Dan moet je me toch een nuttige tip kunnen geven, waarmee ik de helderheid/kwailiteit hoger krijg?

Laatst gewijzigd:
Zo dan!
Ik heb die Behringer Shark gekocht via eBay voor 54,00 euro van een Duitser... Goed van moi he ;)
En die gast heeft blijkbaar ook nog een muziekwinkel, dus ik bestel me er meteen een 2 XLR-kabels bij :)
Leve eBay!!!

Ik zie trouwens in je gear-list dat jij ook een AKG C3000 hebt ... Dan moet je me toch een nuttige tip kunnen geven, waarmee ik de helderheid/kwailiteit hoger krijg?

Tja, de beste tip die ik je kan geven is een kwaliteits-preamp...,
en die komen niet goedkoop...
Een preamp van hoge kwaliteit opent je geluid, maakt het groter,
meer realistisch...

De preamp is zo belangrijk dat (naar mijn mening) een C3000B
door een Neve preamp veel beter zal klinken dan een top-kwaliteit
microfood (bijv. Neumann U87) door een goedkope preamp...

De C3000B is een hele capabele microfoon, een echt werkpaard.
Is af en toe een beetje te helder naar m'n zin, volgens mij zit er
een 'bump' rond 8khz in de frequentie curve. Als je het geluid dat
je opneemt te schel vindt, cut gewoon 1.5 tot 2db (met een wijde
Q) rond de 8khz.

Dat is het zo een beetje!

Mvg.

CoolRunning

Status
Please reply by conversation.
Back