Clavia op de Winter NAMM

Stage Compact met betere Rhodes, betere synth-engine, en samples (a la Electro 3).

zou idd leuk zijn moesten ze nog eens iets uitbrengen voor de tweakers onder ons
Lees compacte modular micro , of een dsp kaart a la sonic core ..maar ik vrees ervoor ...

Deze dus...had stiekem toch op iets anders gehoopt...

Attachments

• Piano2.jpg
    Piano2.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 93
Oei, toch gelekt... ;)
Maar volgens mij is dat een foto van een prototype die al meer dan een jaar oud is...
Duidelijk issie niet en dat doet Clavia altijd als ze nog niet helemaal klaar zijn.

Het ligt helemaal in de lijn van Clavia om een instrument als dit op de NAMM te introduceren. Een G2 opvolger doen ze liever op de Messe.

Wat wel belangrijk is te bedenken dat, en dat is wel inside information..., dit project al haverwege 2008 van start is gegaan en langzaam doorsudderde. Daar hebben hooguit twee mensen aan gewerkt. Natuurlijk heeft de rest al het verlof opgenomen of heeft de hal geschilderd of heeft leuke opmerkingen gemaakt over Hans Nordelius haardracht en andere zeer interessante zaken...

Wout

Ik denk niet in 2010, maar dat is natuurlijk maar een schatting.
Er zijn een heleboel leuke ideetjes en sommige zou ik gelijk kopen, maar er is ook een strenge sales manager die heel goed weet hoe de zaken financiëel moeten gaan.

Wout

Een nieuwe Modular zou zeker welkom zijn, de G2 vond ik leuk speelgoed maar had wel wat meer power aan boord mogen hebben. Ik zou zeker geinteresseerd zijn in een G3 mits die vol zit met kick ass processorkracht en hopelijk wat meer controls dan de Engine had. Bij de G2 is het gebrek aan een rack-versie met controls en/of een Micro wel een gemis.

Oei, toch gelekt... ;)
Wat wel belangrijk is te bedenken dat, en dat is wel inside information..., dit project al haverwege 2008 van start is gegaan en langzaam doorsudderde. Daar hebben hooguit twee mensen aan gewerkt. Natuurlijk heeft de rest al het verlof opgenomen of heeft de hal geschilderd of heeft leuke opmerkingen gemaakt over Hans Nordelius haardracht en andere zeer interessante zaken...

Wout

LOL :D

dus die zit in de pijplijn?
Ja, maar meer waarschijnlijker: nee...
Dit is geen nonsense antwoord, maar de realiteit. Vraag aan alle mederwerkers van Clavia of ze een opvolger van de G2 willen bouwen roepen, op één na, allen volmondig 'JA!'. Daar zit de uitdaging, niet in een Nord Piano, want dat is allemaal wel een beetje bekend.
Alleen die ene, die met een zuur gezicht zegt: "Maar het verkoopt niet goed genoeg..." Dan kijken allen weer eens op het portretlijstje op de werktafel en denken: "Tja, die moet ook weer een nieuwe schooltas..." De directie, die zich nauwelijks met de marketing bemoeit, wil niets liever dan doorontwikkelen.

Toen ze de G2 maakten wisten ze van te voren dat er niet meer dan zo'n twee duizend verkocht zouden worden, maar ze konden het wel lijden. Nu is het niet zo heel erg gemakkelijk. Maar wees ervan overtuigd dat deze piano een overbruggingsrelease is: net zo lang gewacht met uitgeven tot het noodzakelijk werd om door te kunnen gaan, dus, wil je een opvolger van de G2 koop minstens drie Nord Piano's zodat die G4 er komt, alleen hebben wij ook niet zoveel te makken, of je moet je bonus nog krijgen :)

Een illustratie...
Een aantal jaren geleden heeft het personeel, op een paar na die het echt niet konden trekken, twee keer afgezien van een maandsalaris. Alleen bedrijven als Waldorf kunnen op een gelijke inzet van het personeel rekenen. Aan de andere kant wie er echt onder heeft geleden is de Zweedse belastingsdienst, die, wat ingewijdenen kunnen bevestigen, vele malen meer opstrijkt dan in Nederland.

Wout

En Saab is ook al niet meer :(

Wat er moet er toch worden van het eens zo mooie Zweden?

Een illustratie...
Een aantal jaren geleden heeft het personeel, op een paar na die het echt niet konden trekken, twee keer afgezien van een maandsalaris.
Wout

Kudos!
En in de eerste plaats voor de onderlinge solidariteit en de loyaliteit naar het bedrijf. Maar ook mooi dat de klanten (wij) hierdoor kunnen profiteren van gewaardeerde producten.

Nou, die Saab interesseert me niet zoveel, wel de leuke ontwerpjes van electronische instrumenten die daar vandaan komen, vooral Clavia en Propellorhead.

Wout

Kudos!
En in de eerste plaats voor de onderlinge solidariteit en de loyaliteit naar het bedrijf.
Het zijn gewoon een stel jonge honden met veel humor. Wil je iets van ze, dan is het brengen met humor het belangrijkste.

Wout

Zou een Nord Lead niet een beter stap zijn, mijn gevoel hebben ze er daar best veel van verkocht of lijkt dat alleen maar zo? Ze kunnen mijn inziens altijd rekenen op behoorlijk trouwe fans. Ik heb het idee, maar kan er helemaal naast zitten, dat de Leads het beter gedaan hebben dan de Wave tot nu toe.

Een G3 op een dsp kaart ben ik wel voor te porren, maar dan wel graag met wavefile ondersteuning :mega:

Voor de leuk erbij een keyboard versie en een groovebox versie (voor de live tweakers onder ons) en alles interchangeble natuurlijk.

Zou een Nord Lead niet een beter stap zijn, mijn gevoel hebben ze er daar best veel van verkocht of lijkt dat alleen maar zo? Ze kunnen mijn inziens altijd rekenen op behoorlijk trouwe fans. Ik heb het idee, maar kan er helemaal naast zitten, dat de Leads het beter gedaan hebben dan de Wave tot nu toe.
Tja... Zoals Hans Nordelius eens atwoordde toen ik tegen hem zei dat ik niet zijn marketing manager was: "Thanks God for that..." De gebruikers weten het altijd beter, maar ook niet altijd. Natuurlijk heeft de NordLead, NordLead2 en NordLead2X een zeer goede opbrengst gehad. Maar bedenk wel dat toen die uitkwam, nu al 15 jaar geleden (welke synths hebben het ook zo lang volgehouden, om in productie te zijn...?), was er nauwelijk concurentie voor een VA met knoppen en nog rood ook. De Electro3 zou ook goed moeten lopen, maar de tijden zijn even wat anders, wat angstige consumenten. Maar de rek is nog steeds niet uit de NordLead: hij wordt nog steeds verkocht, al denk ik niet erg lang meer...

Aan de andere kant heeft die synth een behoorlijke diepte en is nog steeds niet uitgemolken.

Wout

Back